Skip to main content

Probeer op een iphone 12 Pro de e-sim te activeren, die op mijn Iphone XS actief is. Via MijnKPN op de nieuwe proberen te activeren/downloaden middels het smsje, dat op de oude iphone is ontvangen.

Echter krijg ik de volgende een foutmelding: “We konden de e-sim niet downloaden en installeren. Probeer het opnieuw.” Als ik een paar keer op opnieuw proberen klik, dan blijft het scherm hangen op “Even geduld...we controleren of het gelukt is.” 

Hoe kan ik dit oplossen? Alvast dank voor een snelle reactie. 

 

 

Is de esim nog wel actief op jouw iPhone XS of werkt die daar nu ook niet meer?


Ja is nog steeds actief op mijn XS.


Ja is nog steeds actief op mijn XS.

Dat is een geluk bij een ongeluk.

Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is (zou moeten zijn) om een bestaande esim op een andere telefoon te plaatsen. Bij T-Mobile is dat alleen mogelijk door een nieuwe esim aan te vragen.


Ik lees dat het bij T-mobile via een QR-code 2x per jaar kan om jouw e-sim in een nieuwe telefoon te activeren. Bij de FAQs van KPN kan ik wel iets vinden over wat te doen als je een e-sim op een verkeerd toestel activeert. Maar dat proces werkt bij mij in ieder geval niet.


Welkom op ons Forum @Essam. Wanneer je de e-sim op een verkeerd toestel hebt geactiveerd, doorloop dan activatieproces op het juiste toestel. Dit deactiveert de e-sim op het eerdere toestel, normaal gesproken. Bij jou gaat dit niet heel soepeltjes dus. Voor meer informatie en vragen ga naar dit verzameltopic voor de e-sim. Daar bundelen we alle vragen en problemen omtrent de e-sim. 


https://www.appletips.nl/esim-overzetten-iphone/

hiermee zou het moeten lukken al meerdere zo gedaan ook met andere providers ging het zo


Reageer