Skip to main content
Vraag

E-sim per ongelijk verwijderd en fysieke simkaart werkt ook niet meer

• April 8, 2026
  • 2 reacties
  • 35 keer bekeken

Ik heb een nieuwe telefoon. Ik heb de e sim overgezet en daarna per ongeluk verwijderd. Ik heb ook een fysieke kaart. Deze doet het niet als ik hem in de telefoon doe. E sim opnieuw koppelen lukt niet want ik heb geen code. Ik kan nu dus ook niet met kpn bellen om hulp te vragen. 

2 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 8, 2026

Hallo ​@LJSB , die fysieke simkaart werkt niet meer zodra je overstapt naar e-sim.

Er is een andere weg, zie dit Kennisbank artikel. 

Vanaf 3 februari 2025 is het ook mogelijk om e-sim te installeren via de KPN website: E-sim installeren. Zo kan jij toch e-sim installeren op jouw nieuwe telefoon als je jouw oude toestel niet meer hebt, zonder eerst een fysieke simkaart aan te hoeven vragen. Klik hierboven op de link en doorloop de stappen.

Goed om te weten: voordat we de e-sim kunnen installeren, willen we natuurlijk wel zeker weten dat jij het bent. Daarom checken we dat zo:

• We mailen een verificatiecode die je invult bij het installeren van je e-sim.
  • We vragen je om via iDeal 1 cent te pinnen. Daarmee controleren we of het rekeningnummer overeenkomt.

Wil je liever geen 1 cent betalen? Dan kun je natuurlijk altijd eerst een fysieke simkaart aanvragen en daarna het standaard e-sim installatieproces doorlopen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@LJSB en welkom bij de KPN Community! Ai, wat een pech als je op die manier dan niet meer bereikbaar bent. Goed dat je hier een topic voor hebt aangemaakt.

Ik hoop dat het met de goede tip van RBxx hierboven is gelukt. 🙂 Zo niet, laat het gerust weten!