Skip to main content

Ik ga binnenkort naar srilanka. Daar heb ik een esim voor gekocht.

hoe weet ik zeker dat als ik roaminng aan zet mijn iphone de esim pakt en niet mijn nederlandse simkaart?

E-sim is slechts een digitale simkaart die je van een provider af moet nemen, welke provider is dat dan @Zwemma 


Ik neem aan dat je, net als op een Android telefoon, per sim kunt instellen of dataroaming toegestaan is en welke sim standaard voor mobiele data gebruikt moet worden.

Zet dataroaming uit op jouw KPN sim en zet de standaard sim voor mobiele data op de sim voor Sri Lanka.


E-sim is slechts een digitale simkaart die je van een provider af moet nemen, welke provider is dat dan @Zwemma 

Mijn abonnement is van KPN. Mijn esim van simcorner. Esim kan alleen voor data gebruikt worden niet voor bell/sms. Kan je op een Iphone selecteren op welke simkaart je roaming aan zet?


Ik heb geen verstand van Apple-produkten en moet je dus helaas het antwoord schuldig blijven.

Bij Android kun je alles per sim instellen. @Zwemma 

Misschien zijn er Apple-gebruikers die je verder kunnen helpen.

 


Hallo @Zwemma 

 

Voor iPhone kan je deze pagina bekijken: https://support.apple.com/nl-nl/guide/iphone/iph9c5776d3c/ios

Daar kan je o.a. dit vinden:

Om de standaardlijn voor mobiele data te kiezen, tik je op 'Mobiele data' en vervolgens op een lijn. Om een van beide lijnen te gebruiken, afhankelijk van de dekking en beschikbaarheid, schakel je 'Sta schakelen tussen mobiele data toe' in.

Er kunnen roamingkosten in rekening worden gebracht als dataroaming is ingeschakeld terwijl je je buiten de netwerkdekking van de aanbieder bevindt.