Skip to main content
Beantwoord

E-SIM voor meerdere mobiele nummers en de MijnKPN app

  • 14 September 2024
  • 2 reacties
  • 41 keer bekeken

Ik heb voor drie telefoonnummers (mijzelf, vrouw en kind) een mobiel abonnement genomen bij kpn met e-sims. Eén factuur en de behoefte om data uit de bundel te kunnen delen. Om de e-sim te activeren is de KPN app nodig. Het is voor mij niet duidelijk of de twee huisgenoten een eigen KPN app login moeten aanmaken of moet het allemaal via één KPN login. In het laaste geval wel vreemd, want om hun eigen nummer/data te beheren moeten ze dan de centrale login gebruiken en hebben ook toegang tot de andere telefoon nummers.

Hallo @plopske 

 

Het activeren moet via de KPN ID waar hun mobiele nummer aan gekoppeld is en via de MijnKPN app op het toestel waar de e-sim aan gekoppeld moet worden.
Als alles onder 1 abonneenummer staat dan moet je op hun toestel toch met dat bestaande KPN ID inloggen, als de e-sim er eenmaal op staat kan je weer uitloggen op de MijnKPN app op die mobiel of de app verwijderen.

De enige manier om gebruikers via een eigen KPN ID beheer over hun nummer te geven is het gezamenlijke abonnement op te splitsen naar 3 verschillende, dan heb je daarna wel het probleem dat de 3 facturen naar verschillende gebruikers gaan.


Hallo GeSp, Dank voor je duidelijke antwoord. Wat een Oostblok oplossing van KPN. Jammer dat er zo weinig alternatieve aanbieders zijn voor e-sim. Onze nieuwe iPhones komen binnenkort uit USA en daar kan geen gewone sim meer in dus ben ik aangewezen op deze provider. We doen het ermee...

Nogmaals dank!


Reageer