Skip to main content

Ik heb paar vraagjes, heb Samsung s23 en wil e-sim proberen.

*Kunnen de contacten die nu op mijn fysieke simkaart staan overgezet worden naar de e-sim of moet ik deze handmatig toevoegen aan de e-sim?
*Hoeveel contacten kunnen er eigenlijk op de e-sim staan?
*Ik kan en mag volgend jaar mijn abonnement verlengen, stel ik besluit nieuwe telefoon als verlenging die ook e-sim ondersteunt kan dat ongeacht merk (stel ik neem geen samsung maar een oppo) kan ik dan de e-sim overzetten met alle gegevens (vooral de contacten)?

Ben benieuwd naar de antwoorden, kreeg ze op het forum en via google niet gevonden en wil toch de antwoorden voor ik probeer en spijt krijg.

Ik heb eerlijk gezegd geen zin om al mijn contacten weer handmatig te moeten toevoegen want dan moet ik eerst alles opschrijven en dan weer intikken.
Dat is nu zo fijn met de fysieke sim dat ik die gewoon eruit haal en in nieuw toestel zet zonder dat ik mijn contacten moet opschrijven.

Mis echt dat stuk duidelijke informatie voor de leek die het wil leren begrijpen.

Hallo @Chris en Fem 

 

Op een e-sim kan je geen contacten zetten, dat zou ook weinig zin hebben, als je toestel defect raakt kan je de simkaart niet verwijderen en overzetten.

Je zal ze dus naar je toestel moeten kopiëren.
Je kan ze daarna wel makkelijk exporteren als vcf bestand en dat mailen naar jezelf.
Op die manier heb je een backup en kan je ze makkelijk weer importeren.


Hi @Chris en Fem,

Ik zie dat GeSp je al heeft uitgelegd dat het niet mogelijk is om contacten op te slaan op een E-sim. Ook vind ik het best spannend dat je nu alles op je gewone sim hebt staan, want als die defect raakt ben je ze allemaal kwijt 😬

In je Samsung kan je naar je contacten gaan, en dan klikken op ‘contacten beheren’. Vervolgens kan je de optie ‘contacten exporteren’ aanklikken. Vervolgens heb je de mogelijkheid om ze te kopiëren naar je toestel. Als je bij het verlengen weer voor een Samsung kiest, worden de contacten ook vanuit je Samsung account automatisch overgezet op je nieuwe toestel, dit kun je aangeven bij het opstarten van je nieuwe toestel. Je kunt gebruik maken van Samsung Smart Switch om alles over te zetten van je oude naar je nieuwe Samsung, dit doe ik zelf al jaren en dat werkt voortreffelijk! 

 

 

 

 


Hallo @Maja van KPN, nu je het zo zegt klinkt ik ook wel erg blond ja met als simkaart kapot gaat ben je ook alles kwijt...😓☹️

Wat ik nog niet weet is, wat als ik geen samsung neem, hoe zet ik het dan over?

Is het dan wat GeSp zei van contacten naar vcf bestand exporteren en naar jezelf emailen of als je weet waar het bestand staat deze opslaan/kopieren naar PC of ergens anders?


Ga ervan uit dan samsung smart switch dan niet werkt lijkt me van samsung naar bijvoorbeeld oppo.
Hoop dat vcf wel op alle android telefoons is ondersteund (volgens google niet), anders is het nog handmatig alles zelf toevoegen.


Hallo @Maja van KPN, nu je het zo zegt klinkt ik ook wel erg blond ja met als simkaart kapot gaat ben je ook alles kwijt...😓☹️

1 van mijn toestellen is eens gestolen en toen was ik dus ook echt ALLES kwijt en ben ik gestopt met op de simkaart opslaan, van vallen leer je opstaan zegmaar 😅

Ik ben even wat rond gaan neuzen en kom op meerdere plaatsen tegen dat je dit ook via je Google account kan synchroniseren en overzetten naar een ander toestel. Dus die optie is er ook nog! 

Verder kan je je toestel koppelen aan een laptop/pc en dan kan je in feite alles overzetten wat je opgeslagen hebt. Eens in de zoveel tijd zet ik op die manier al mijn foto's op de laptop, en dat kan met de contacten vast ook wel.


De kans is aanwezig dat alle nummers allang bij Google opgeslagen staan. Als u bij Google inlogt kunt u dat zien.

https://contacts.google.com/

Let op dat u inlogt met hetzelfde Google account dan dat uw mobiel dat is. Dat klinkt logisch. Maar veel mensen hebben meerdere Google accounts. Dat kan makkelijk verwarring veroorzaken. 


@Maja van KPN nog een vraag: wij hebben 2 mobiele nummers en bijbehorende eigen telefoon en beide staan op mijn naam en dus 1 MijnKPN inlog voor alle producten.

1 is voor mijzelf, de ander van partner, hoe krijg ik bij partner de e-sim erop?

MijnKPN app installeren en inloggen met mijnkpn inlog die ik gebruik voor alle abonnementen?
Dan zijn nummer kiezen en e-sim kiezen? Dus eigenlijk dan de stappen zoals ik voor mijn telefoonnummer en telefoon heb gedaan maar dan voor zijn nummer op zijn telefoon?

Omdat meestal mensen dingen op hun eigen naam hebben en niet zoals wij 1 inlog en alle abonnementen op 1 naam…
Vandaar de vraag, hopende dat je me nog een keer kan helpen.

Ik heb mijn telefoonnummer succesvol naar e-sim gezet was heel snel gedaan en heb pincode ook weer actief, was even zoeken.


Hmm, ik denk dat je dit inderdaad het best kunt doen:

MijnKPN app installeren en inloggen met mijnkpn inlog die ik gebruik voor alle abonnementen?
Dan zijn nummer kiezen en e-sim kiezen? Dus eigenlijk dan de stappen zoals ik voor mijn telefoonnummer en telefoon heb gedaan maar dan voor zijn nummer op zijn telefoon?

Een andere manier kan ik niet echt bedenken!


ok dank je, wilde zeker weten dat dat de goede manier is om het te doen. 😉


Er zijn heel veel huishoudens waarbij er meerdere toestellen op 1 naam staan. Dat is echt niet bijzonder. 

En zelfs als de verschillende toestellen wel allemaal op een andere naam staan, zelfs dan kun je nog steeds 1 MijnKPN account hebben waar al die toestellen in staan. Ook dat is niet bijzonder.