Skip to main content
Beantwoord

Een SuperUnlimited+ abonnement zonder Nederlands woonadres?

• December 31, 2025
  • 14 reacties
  • 187 keer bekeken

Hoe kan ik een SuperUnlimited+ abonnement afsluiten zonder Nederlands adres? Ik woon in het buitenland, maar wel binnen de EU. Ik heb een Nederlands IBAN-nummer en een Nederlands identiteitsbewijs. Ik heb geen Nederlands telefoonnummer.

Beste antwoord door Alex van KPN

HI ​@okramnesseam, welkom hier en fijn om te zien dat de community je op gang heeft geholpen. 

Dit kan dus inderdaad op een Nederlands adres. Een belangrijke toevoeging is dat je een duurzame band hebt met Nederland en dat het abonnement dus niet alleen maar in het buitenland wordt gebruikt. Zie ook Band met Nederland: voorwaarden roaming-gebruik

Laat het ons weten mocht je nog andere vragen hebben. 

14 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 31, 2025

Welkom ​@okramnesseam!

Ik kan hier kort over zijn, helaas is dit niet mogelijk. Je moet een Nederlands verblijfsadres hebben om diensen van KPN af te kunnen nemen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 31, 2025

Welkom ​@okramnesseam!

Ik kan hier kort over zijn, helaas is dit niet mogelijk. Je moet een Nederlands verblijfsadres hebben om diensen van KPN af te kunnen nemen.

Kan ik het huisadres van mijn ouders gebruiken?

• December 31, 2025

Welkom ​@okramnesseam!

Ja dat kan. Krijg je nog € 7,50 korting ook. Er vanuit gaande dat ze een KPN thuis abonnement hebben.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 31, 2025

Dat zou technisch kunnen, dan moeten hun je simkaart doorsturen.

• December 31, 2025

Dat zou technisch kunnen, dan moeten hun je simkaart doorsturen.

Of je gebruikt esim.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 31, 2025

Of je gebruikt esim.

Ja, maar ik weet nog steeds niet of je die in het buitenland kan activeren.

Bij multisim werkt dat niet bij, zelf ervaren. Maar de gewone eSIM durf ik niet te zeggen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@okramnesseam 

Als je de KPN Unlimited Plus abonnement online afsluit, op het adres van je ouders in Nederland, kies dan voor de eSIM (bij de meeste smartphones ingebouwd) mits jouw toestel het ook ondersteund.
Dan Krijg je de QR-code per mail toegestuurd, tezamen met je contract.

Het is dan een fluitje van een cent om de eSIM dan te activeren op je smartphone.
Belangrijk!! je smartphone dient tijdens de installatie en activatie verbonden te zijn met een WiWi netwerk, anders kan de eSIM niet geïnstalleerd worden.

Daarnaast is het gewoon mogelijk om een KPN eSIM te activeren in het buitenland, vooral omdat een eSIM digitaal is en je deze kunt installeren wanneer je een internetverbinding hebt via een WiFi netwerk. 
Je installeert de eSIM op afstand via de toegestuurde QR-code per mail, en deze wordt dan geactiveerd wanneer je verbinding maakt met een lokaal WiFi netwerk op je bestemming.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Of je gebruikt esim.

Ja, maar ik weet nog steeds niet of je die in het buitenland kan activeren.

Bij multisim werkt dat niet bij, zelf ervaren. Maar de gewone eSIM durf ik niet te zeggen.

Hoi ​@bnh 

Het installeren en activeren van een eSIM in het buitenland is gewoon mogelijk bij KPN.
Wel is het van groot belang, dat je smartphone verbonden is met een lokaal WiFi netwerk in het hotel of op een andere locatie.

Dit kan dus alleen met de normale eSIM waarop je KPN mobiele abonnement staat, niet de multisim.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • December 31, 2025

Hoi ​@bnh 

Het installeren en activeren van een eSIM in het buitenland is gewoon mogelijk bij KPN.
Wel is het van groot belang, dat je smartphone verbonden is met een lokaal WiFi netwerk in het hotel of op een andere locatie.

Uiteraard, anders kan je de eSIM niet downladen natuurlijk ;)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 3, 2026

HI ​@okramnesseam, welkom hier en fijn om te zien dat de community je op gang heeft geholpen. 

Dit kan dus inderdaad op een Nederlands adres. Een belangrijke toevoeging is dat je een duurzame band hebt met Nederland en dat het abonnement dus niet alleen maar in het buitenland wordt gebruikt. Zie ook Band met Nederland: voorwaarden roaming-gebruik

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 4, 2026

Ik woon, werk of studeer niet in Nederland. Ik neem aan dat geregistreerde kiezers uit het buitenland niet genoeg zijn? Is het helemaal niet verstandig om een ​​abonnement bij KPN af te sluiten?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 4, 2026

Ik woon, werk of studeer niet in Nederland. Ik neem aan dat geregistreerde kiezers uit het buitenland niet genoeg zijn? Is het helemaal niet verstandig om een ​​abonnement bij KPN af te sluiten?

Je voldoet dan niet aan de voorwaarden voor een duurzame band, dus je mag geen abonnement afsluiten.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@okramnesseam 

Ook niet onbelangrijk om te vermelden:
In het buitenland heb je géén Unlimited data zoals binnen Nederland het geval is, maar krijg je een aparte data bundel voor gebruik in het buitenland, en dat is bij het SuperUnlimited Plus abonnement 100 GB per maand.

Mijn advies is daarom ook, om een Unlimited abonnement af te sluiten bij één van de providers in het land waar je woonachtig bent, ook omdat je daar een duurzame relatie met dat land hebt.
Dat is ook goedkoper, dan een mobiel abonnement af te sluiten bij KPN in Nederland, waar de nodige voorwaarden aan vast zitten in jouw geval.
Wijzend naar de reactie van ​@bnh boven deze reactie van mij.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 4, 2026

Mijn advies is daarom ook, om een Unlimited abonnement af te sluiten bij één van de providers in het land waar je woonachtig bent, ook omdat je daar een duurzame relatie met dat land hebt.
Dat is ook goedkoper

Nederland is 1 van de goedkoopste landen voor dit soort dingen, ik gok dat hij juist daarom hier een abbo wil afsluiten.