Skip to main content

Ik ontvang vandaag mijn eerste factuur van KPN.

De factuur is in twee delen opgeslitst en is in totaal € 228,31. 

Ik verwachtte een factuur van 3 x €22,- = € 66,- excl. BTW. Daar heb ik met KNP afspraken over gemaakt. Dat is wat zij aanbieden. Bij mijn vorige provider betaalde ik €55,- per maand. 

Hoe gaan we dit oplossen?

 

Is dat niet inclusief het bedrag wat je voor het toestel betaalt buiten het leningdeel.

Bv. Toestel van 440 euro. In de winkel heb je gekozen om 250 te betalen en de rest af te betalen. Die 250 staat dan óók op de eerste factuur.


Mijn ervaring is dat je voor oplossingen niet bij KPN moet zijn - Misschien meteen maar door naar de Ombudsman? Scheelt een heleboel heen en weer gedoe. Terugbellen doen ze niet en voor vragen zijn ze niet thuis. Ik was vroeger een heel tevreden klant van Telfort (was ook KPN) maar sinds KPN Telfort ingelijfd heeft met het z.g. KPN-ID gaat werkelijk alles fout. Oude rekeningen (met specificatie) van mijnTelfort van september en oktober zijn niet meer in te zien. En onze TV- loopt elke dag meerdere keren vast. Dat resetten van de TV-Ontvanger wordt een alledaagse bezigheid. Zijn ook tientallen klachten over. 

Ik wens je veel sterkte, geduld en wijsheid met het verdere verloop van je probleem.  


ik heb een sim abonnement. 

 


Ik denk dat het beste een KPN moderator hier even in kan duiken. Ik vind het nogal een bedrag. De eerste factuur is doorgaans wat hoger (lopende + komende maand) maar dan nooit meer da 2 X het maandbedrag dus.

Het is prettig voor de moderator als je profiel vast ingevuld staat. Zet het mobiele nummer op de regel Persoonlijke opmerkingen erbij.
Als de moderators hier aan toe zijn (helaas is de wachtrij zo'n 6 dagen momenteel) dan staan die gegevens er al en kunnen ze direct kijken. Dat geeft dan niet nog meer vertraging.

De (privé) gegevens van je profiel zijn alleen zichtbaar voor jouzelf en de moderators.

Ben toch benieuwd wat er onder de specificatie vermeld staat waar die kosten voor zijn.


Beste Peter,

 

ik Chat nu met Jerry van KPN. € 22,- moet zijn € 22,50.

 


Hoi @Op zoek naar monteur, welkom op het KPN forum. 

Eerste factuur is soms best verwarrend. Je abonnement start vaak niet precies op de eerste van de maand en je betaalt op de eerste factuur ook een maandabonnement vooruit. Ook zie je eenmalige kosten zoals een toestel en/of aansluitkosten terug op de eerste factuur. En eventueel meer verbruik over je bundel. Meer informatie vind je daarover op: KPN Mobiel de éérste factuur

Ik zie dat je al contact met ons (klein zakelijk) klantenservice hebt gehad. Ik ga er vanuit dat mijn collega jou uitleg heeft gegeven over de factuur. Mocht je toch nog vragen hebben? Stel ze ons gerust op: KPN Zakelijk contact :)


Een factuur zou niet verwarrend moeten zijn. Al met al wordt de eindafrekening mij duidelijk omdat er één maand extra wordt berekend. Met die vooruitfacturering had ik nog niet eerder te maken gehad. 


Je betaalt bij een eenmaal lopend abonnement het maandbedrag vooruit en evt. extra kosten achteraf.

Dus op de factuur begin november staat dan het maandabonnement voor november en de evt. extra kosten van oktober. En sowieso de specificatie van gebelde nummers in oktober.


Helemaal met je eens, @Op zoek naar monteur. Een factuur moet eenvoudig zijn. De eerste factuur, met eenmalige (start)kosten en een maand vooruitbetalen en eventueel buiten de bundelverbruik wil nog wel eens niet helemaal duidelijk zijn, Gelukkig kun je voor vragen altijd bij ons terecht.

De volgende factuur zie je, mits er geen extra kosten zijn gemaakt, 1 maandbedrag staan. Dan is het weer een stuk overzichtelijker :)  


Een eerste factuur van € 45 vind ik erg hoog voor de toevoeging van mijn mobiele nummer. Als dit wordt veroorzaakt door het afschrijven van een ander banknummer dan dat waar de andere diensten van worden afgeschreven, dan ga ik graag over naar afschrijving van dat banknummer.


@Zeevogel126

Zoals hier uitgelegd. De eerste factuur is altijd hoger dan de rest. Die eerste beslaat namelijk het deel van de lopende maand waarin je abonnement is gestart en de hele volgende maand.

Als je vandaag bent begonnen met je abonnement is deze eerste factuur dus 17/30 ste v.h. maandbedrag hoger.

Op elke volgende factuur betaal je uiteraard alleen de komende maand (kpn rekent in kalendermaanden).

En de afbetaling op je telefoon dien je natuurlijk niet mee te rekenen voor het abonnement.


Reageer