Skip to main content

Hoi,

 

ik wou een eSIM aanvragen alleen ik moest daarvoor de kpn app installeren en dat heb ik toen gedaan. Toen ik mijn nummer en abonnement wou toevoegen gingen gelijk alle abonnementen (die allemaal op mijn vaders account staan) naar mijn account en dat moet niet want ik wil alleen mijn eigen sim kaart naar een eSIM hebben, hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Groetjes 

 

Hoi @Lienke Van Der Meulen, welkom! Waarschijnlijk staan alle abonnementen onder één klantnummer. Waardoor ze permanent aan elkaar gekoppeld zijn. Wat betekent dat als een van die nummers aan een KPN ID wordt gekoppeld, alle anderen ook meegaan. 

Voor het aanvragen van een e-sim is dit geen probleem. Dit wordt alsnog alleen gedaan voor het nummer (de simkaart) waar je op dat moment mee bezig bent. Wel is het belangrijk dat je een actieve MijnKPN app op je telefoon houdt. Dit kan een zijn met het nieuwe KPN ID wat je nu aangemaakt hebt en waar alles aan toegevoegd is. Maar je kunt ook de boel weer koppelen aan je vader's KPN ID, en daarmee inloggen op jouw telefoon. Dat is dan wel iets dat je met je vader moet overleggen of die daarmee akkoord is. 

 

Alternatief:

Het is ook mogelijk om je abonnementen los te koppelen. Daarvoor moet de contracthouder contact opnemen met de klantenservice (0800-0402, gratis of bezoek een KPN Winkel). Ik doe de aanname dat jouw vader de contracthouder is, dus die moet dit starten. Als jij zelf meerderjarig bent, dan kan jouw nummer afgesplitst worden naar een abonnement op jouw eigen naam. Als je nog minderjarig bent, dan zal je vader ook contracthouder moeten worden van het losse abonnement. 

Belangrijk om te weten: als jouw abonnement een is met een toestelkrediet, dan is het niet mogelijk om die los te koppelen totdat het toestelkrediet afbetaald is. 


Reageer