Skip to main content

Mijn vriendin en ik zijn half Januari geëmigreerd naar Aruba. 

Nu hebben wij onze abbonement opgezegd en omgezet naar pre-paid. Nu hebben ze bij de eindfactuur een fout gemaakt en naast het afbetalen van het toestel ook kosten berekend voor het stopzetten van de abbonementen. Ik heb hier tot 3x toe een chat gesprek over gehad met medewerkers en werd mij credit facturen beloofd. Echter nog steeds niet ontvangen. Zojuist weer via chat contact gehad en nu zei de medewerker ineens dat hij niks kon inzien en mijn vraag hier moest stellen. Begint onderhand een lang en vervelend verhaal te worden wat mij veel tijd kost. 

Dag @Mike Gouda Dat is natuurlijk niet de bedoeling en ik kijk graag met je mee. Dan hebben we het vast snel opgehelderd. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, de betreffende mobiele nummers en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


@Bart_  Ik heb mijn profiel aangevuld. Heb bij persoonlijke opmerkingen aangegeven om welke telefoon nummers het gaat. Ik hoop dat het nu eens snel opgelost is want ben er al aardig lang mee bezig zo. 


@Mike Gouda Ik heb zojuist naar je verhaal gekeken en ik heb het één en ander op een rijtje gezet. Beide nummers zijn beëindigd en omgezet naar prepaid. Voor het nummer dat op jouw naam stond (eindigt op 005) is een slotfactuur gekomen, met de laatste abonnementskosten voor de lopende maand, de afbetaling van je toestel en, helaas, toch een stuk afkoopsom van het abonnement. Dat laatste had niet gemoeten. De fout is door een collega ook hersteld: het onterecht gefactureerde bedrag is ook gecrediteerd. 

Tegen jou is gezegd dat dit uitbetaald had moeten worden. Dit is niet gebeurd, want de originele rekening staat nog open. In dit soort gevallen had zoiets verrekend moeten worden. Dat is nu niet mogelijk, omdat alles al enige tijd open staat. Je kunt zelf het correcte deel van de rekening overmaken, min het onterecht gefactureerde deel. Dat verrekenen wij dan weer intern. De details over de bedragen heb ik in een privébericht voor je gezet. 

Voor zover ik zie is er alleen op het nummer dat eindigt op 005 iets mis gegaan. Klopt dit voor jou zo? Of zijn er nog vragen? Stel ze dan gerust. 
 

 

 


@Bart_  bedankt voor de reactie. Ik ga er gelijk achteraan betreffende het nummer eindigend op 005. 

Echter bij het nummer eindigend op 651 is exact de zelfde fout gemaakt. Zij heeft een bedrag betaald van 674,66 en dit had moeten zijn 564,93. Ook bij haar is de correctie lager als het bedrag wat in rekening is gebracht. Volgens uw collega was dat ook al gecorrigeerd maar zij heeft hier nooit een correctie van ontvangen.  

 

Bedankt in ieder geval vast voor de snelle reacties. 


Ha @Mike Gouda Je hebt gelijk. Voor dit nummer is het ook niet in orde en ik ga er voor zorgen dat dit ook geregeld wordt. Nu is deze factuur al wel helemaal betaald, ik ga er voor zorgen dat het teveel betaalde wordt teruggestort op het bij onze bekende rekeningnummer. 


@Bart_ Heel erg bedankt. Zou u hier een mail of bevestiging van kunnen sturen wanneer dit in orde gemaakt is. 


@Mike Gouda Ik heb het teveel berekend bedrag gecorrigeerd. Ik heb de precieze details in een privébericht gezet! 


Hallo @Mike Gouda Ik zie dat beide bedragen inmiddels zijn uitbetaald. Volgens mij is dan alles geregeld!


Klopt idd. Heel erg bedankt 


Reageer