Skip to main content
Ik ben overgestapt van een abonnement naar prepaid. Dat betekent dat het bij KPN bekende rekeningnummer op inactief werd gezet. Vervolgens heb ik een eindafrekening gekregen en die heb ik betaald van mijn eigen banknummer. Nu wil ik graag dat het gedeelte dat ik nog terug ga krijgen over september teruggestort wordt op het rekeningnummer dat de eindafrekening heeft betaald (het mijne dus) en niet op het nummer dat voorheen gekoppeld was aan mijn abonnement.



Diverse telefoontjes en een bezoek aan de winkel maar ik krijg het niet voor elkaar.

Ik kan geen rekeningnummer wijzigen, want een prepaid nummer heeft geen rekeningnummer gekoppeld.

De telefoon staat op mijn naam.



In de winkel werd me verteld contact op te nemen met de debiteurenafdeling, maar dat lukte me via de klantenservice ook niet.



Wat nu?
Liuvia, welkom op het forum.



Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook verwacht dat het niet meer kan, dat had voor de omzetting naar prepaid gedaan moeten worden. Ik ga wel graag op onderzoek uit. Om wat voor eindafrekening ging het die je zelf hebt betaald? Ik vraag dit omdat ik lees dat je zelf eerst een bedrag hebt betaald en daarna nog geld terugkrijgt? Dit gaat normaal gesproken samen op de eindfactuur. Zou je dit willen toelichten?



Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Vooral het 06-nummer niet vergeten zodat ik het in kan zien.



Ik hoor graag van je.
Dank je Alex.



Ik heb me er ondertussen al bij neergelegd dat ik het in de verkeerde volgorde heb gedaan.

Toch bedankt voor de reactie.



In mijn profiel zag ik nergens dat ik een telefoonnummer kan invullen, klantnummer heb ik wel ingevuld.



De eindafrekening ging over de openstaande factuur van augustus en september. omdat ik ben overgestapt naar prepaid was de factuur van augustus niet meer automatisch afgeschreven en kreeg ik een aanmaning/herinnering. Die heb ik prompt betaald van mijn persoonlijke bankrekening. Van september zou ik dan nog een gedeelte terugkrijgen (prepaid is ingegaan op 5 september).



Als het goed is kan KPN dit bedrag niet eens terugstorten in oktober, dan zou het oude rekeningnummer namelijk opgeven moeten zijn.
Hi Liuvia. We elkaar net gesproken. Ik hou de slotfactuur rond de 11e in de gaten, de verwachting is dat de verreking niet gestort zal kunnen worden op die rekening aangezien deze eind deze maand wordt opgeheven. Daarna zul je een bericht ontvangen dat dit niet is gelukt met het verzoek om ons te laten weten welke bankrekening wel juist is.



Je hoort van me.

Liuvia, ik ben nog even benieuwd of alles goed is afgelopen. :)


Ja alles is helemaal goed verlopen. Hartelijk dank daarvoor.

(helemaal gemist dat ik hier een reactie had, topic kan gesloten worden)


Fijn om te lezen. Ik bewaak deze week de cases van Alex. Mocht er in de toekomst iets zijn weet je @Alex_P  te vinden ;-) Â