Skip to main content

Ik heb zojuist voor de zoveelste keer een eindafrekening mobiel ontvangen, wederom een bedrag van € 1,42. Al eens voor gebeld met klantenservice, toen bleek na half uur zoeken dat de afrekening zogenaamd voor een ander iemand was… Zou opgelost zijn, maar de eindafrekeningen blijven maar komen. Kan dit eens definitief opgelost worden?

Hi M, welkom hier. 

Dit is inderdaad vreemd. Worden deze bedragen ook daadwerkelijk afgeschreven? En staat de rekening ook op jouw naam?

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. 
 


Hallo Alex,

 

ik zie op mijn profiel dat mijn klantnummer is ingevuld, dat lijkt me toch genoeg om mee te kunnen kijken?

 

Ik heb voor alle facturen automatische incasso, dat loopt altijd prima. Deze factuur staat ook nergens binnen mijn facturen/factuurhistorie open? De rekening staat op mijn naam en mijn adres. Een telefonisch contact de vorige keer leverde het antwoord op: u mag de factuur als niet verzonden beschouwen, deze is voor iemand anders bedoeld. 

 

Vreemde situatie, ik ga de factuur ook niet betalen uiteraard, maar ben toch benieuwd wat er aan de hand is?


Door u profiel in te vullen voldoet KPN aan de AVG wet. Nu krijgen medewerkers toestemming om met u mee te kijken en aanpassingen te verrichten waar nodig.


Ik zie al waar dit aan ligt. In het verleden werd Internet Buitengebied anders gefactureerd bij ons, het werd in rekening gebracht en daarna weer volledig gecrediteerd zodat het gratis bleef. Intern hebben wij dit nu anders aangepakt, maar blijkbaar is dit door het systeem verkeerd gecorrigeerd na de overgang naar de nieuwe werkwijze. Lang verhaal kort, dit is een fout in onze systemen. 

Ik heb het bedrag hier gecorrigeerd zodat er niets meer open staat. Mijn excuses voor deze verwarring. 


Prima, bedankt voor deze service!