Skip to main content

Deze maand heb ik drie abonnementen bij KPN verlengd. Alleen één abonnement is verlengd met 2 jaar, de andere twee met 1 jaar. Kan dit worden gewijzigd zodat alle drie abonnementen een contractsduur hebben van 2 jaar? (is voor mij ook voordeliger)

Het zou ook mijn voorkeur hebben wanneer alle drie de abonnementen dezelfde begin en einddatum contract hebben. Bedoelde abonnementen worden met één factuur maandelijks van mijn rekening afgeschreven.

Met vriendelijke groet,

Het verschil tussen 1 of 2 jaar is 1 euro. Met 2 abonnementen is dat dus slechts 2 euro per maand.
Verder loopt een abonnement zolang als jij wilt. Mijn vorige heb ik 8½ jaar laten lopen; die daarvoor 3 jaar.

Zit je nog binnen de eerste 14 dagen?

De looptijd is een minimum looptijd. Een abonnement loopt tot wederopzegging. Feitelijk zeg je ook het oude abonnement op als je weer een nieuwe neemt (men noemt dat verlengen maar die term dekt de lading dus niet).

Het is nu écht niet meer mogelijk de abonnement op dezelfde (start)datum te zetten natuurlijk, ze lopen al. Qua einddatum maakt het, gezien de feitelijke oneindigheid van een abonnement, naar mijn mening niet uit.

Ik denk dat het wel nog mogelijk is de éénjarige abonnementen om te zetten naar MINIMAAL 2 jaar, pin me hier niet op vast. Het is een vraag die zelden voorkomt. Daarvoor kun je het best op werkdagen tussen 08:00 en 21:30 bellen naar 0800-0402 en tegen de "bot” zeggen “ik wil mijn abonnement aanpassen”.

De wachttijd voor een KPN moderator is ca. 6 dagen en dat is mogelijk te lang. Een abonnement kan alleen binnen de eerste 14 dagen nog aangepast.


Het verschil van 'slechts' 2 euro per maand meer of minder betalen kan voor de een meer beteken dan voor de andere, maar dat ter zijde.

Voor de rest een duidelijke uitleg op mijn vraag waarvoor dank. Zal op een werkdag contact opnemen met de klantenservice.


Hi Wombat, welkom op het forum. 

De uitleg van Peter is helemaal juist. Je kunt gerust ook in het weekend met ons bellen, binnen 14 dagen kan dit worden geannuleerd, dan kun je het daarna opnieuw verlengen.