Skip to main content

Hoi,

 

Ik kom er net achter dat mijn mobiele contract vandaag afloopt, maar mn nummer word pas 15 januari overgezet bij de nieuwe provider🙈

 

Wat nu het beste te doen? Ben ik vanaf mirgen dan niet meer bereikbaar?

Hallo @Betc 

Als je bij de nieuwe provider een abonnement met nummerbehoud hebt afgesloten, dan heeft die provider met KPN afgestemd wanneer het nummer wordt overgenomen. Jouw abonnement bij KPN loopt dan door tot 15 januari. Op die dag wacht je totdat de KPN sim het niet meer doet. Dan plaats je de sim van de nieuwe provider.


Hoihoi, 

 

Bedankt voor de snelle reactie.

 

Ik heb het abonnement zelf opgezegd een maand geleden, maar te laat een andere provider gekozen. (Lang verhaal verder🙈)

 

Ben dus niet zeker over het afstemmen


@Betc Een mobiel contract loopt nooit af, deze word altijd na een contract vast periode die je hebt afgesproken omgezet in een maandelijks opzegbaar contract en kun je dan dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand, dus vandaag opzeggen is 20-1 klaar, de 25ste opzeggen is 25-1  klaar enz enz.

Dus je hoeft niet bang te zijn dat je geen telefoon meer hebt komt vanzelf goed met de overstap zoals @RBxx al zegt.

 

Oeps, lees nu dat je je contract zelf hebt opgezegt, dan gaat inderdaad als je een bevestiging hebt gehad de stekker er uit.


 


Ik heb het abonnement zelf opgezegd een maand geleden, maar te laat een andere provider gekozen. (Lang verhaal verder🙈)

 

Ben dus niet zeker over het afstemmen

Aii, dat verandert het verhaal. Bij nummerbehoud moet je dat nooit doen. Heeft KPN de opzegging bevestigd en zo ja per welke datum??


@RBxx Ja die word beeindigd per vandaag, kijk maar in het screenshot van @Betc eind datum contract 20-12-2020 en verlengbaar per 1-1-2100 betekent dat er een order loopt, in dit geval de opzegging.

Als het goed is kan het nummer wel mee, deze blijft 6 maanden beschikbaar voor overname.


Ha @Betc, welkom! Even een berichtje vanuit KPN 🙂. Als jouw nummer opgeheven is, kan de andere provider deze niet overnemen. Is jouw nummer opgeheven, maar wil je 'm alsnog behouden, kunnen we deze wel weer herindienst stellen in de meeste gevallen. Neem in ieder geval even contact op met de klantenservice via 0800-0402 om te kijken wat we nu het beste kunnen doen. 


Hoihoi,

 

Bedankt voor de reactie. Net wederom gebeld (1e keer dat ik belde kreeg ik advies om de nieuwe provider te bellen, en die stuurde mij natuurlijk weer terug)

 

Nu werd mij verteld dat het wel doorloopt tot de 14e omdat ik schijnbaar tot de 14e heb betaald..…

 

We gaan het meemaken.

 

 

Bedankt voor alle reacties

 


Ik hoop dat het goed gaat @Betc , maar ik houd mijn twijfels over succesvol nummerbehoud en een overgang zonder onbeschikbaarheid. Succes!


Ik vind dit ook een beetje gek. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en 06-nummer? Dan kijk ik ook nog even met je mee.