Skip to main content
Beantwoord

Elke keer als ik mijn toestel herstart moet ik de pincode van mijn simkaart invoeren

• January 16, 2025
  • 5 reacties
  • 227 keer bekeken

Ik zet mijn telefoon 's nachts uit. Iedere morgen als ik de telefoon opstart moet ik opnieuw de standaard 0000 code invullen voordat ik verder kan de telefoon met mijn eigen pincode op te starten.

Is dit normaal? Bij mijn vorige provider had ik dit niet.

Beste antwoord door Charlie66

Hartelijk dank voor de antwoorden. Ik vond het juiste antwoord hiernaast bij Gerelateerde onderwerpen. Je kunt het uitzetten in de telefoon zelf en dat heb ik zojuist gedaan. Het werkt.

Groetjes

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 16, 2025

Hallo ​@Charlie66 ,

Zet de telefoon dan niet helemaal uit, maar doe ‘s-nachts alleen het geluid uit. Zelf laad ik altijd in de nacht mijn telefoon op.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 16, 2025

Waarschijnlijk had je bij je vorige provider een e-sim. En dan wordt er niet om een pincode gevraagd. Nu heb je blijkbaar een fysieke simkaart waar wel altijd verplicht een pincode aanhangt. 

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • January 16, 2025

Hartelijk dank voor de antwoorden. Ik vond het juiste antwoord hiernaast bij Gerelateerde onderwerpen. Je kunt het uitzetten in de telefoon zelf en dat heb ik zojuist gedaan. Het werkt.

Groetjes

wjb
Wijsgeer
  • January 16, 2025

Als het een telefoon met een abonnement betreft dan is de vraag of het verstandig is om de pincode van de simkaart uit te zetten. Dat betekent immers dat de simkaart ook gebruikt kan worden als de telefoon in verkeerde handen is gevallen en de simkaart overgezet wordt naar een andere telefoon.

• Auteur
  • Topper
  • January 16, 2025

Het is een prepaid, dus daar maak ik me geen zorgen over. BedanktÂ