Skip to main content

Hallo,

Ik heb ook elke maand extra kosten van 6,99 uit Google play, maar ik kan daar niks vinden wat er gedownload kan zijn. Kan iemand me helpen erachter te komen wat dat is?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Kan het ook een abonnement zijn?

Playstore → hamburger menu (3 streepjes) → Abonnementen

Daarnaast kan je onder ‘account' een transactieoverzicht vinden.


@obelisk 

 

Bedankt voor je reactie, ik heb dit meteen even nagekeken en daar staat kosten in februari 0.00 euro. 


Als jij een iPhone of iPad hebt, dan kan het maar zo zijn dat KPN de verkeerde factuurregelomschrijving heeft gebruikt en dat er had moeten staan dat die kosten vanuit de Apple store komen.


@wjb 

 

Dat is niet het geval, gaat om een samsung


Als je die kosten elke maand weer krijgt dan moet dat dus haast wel een abonnement zijn.

Heb je bijvoorbeeld een Spotify abonnement die je via de factuur van KPN afrekent?


Hi @De Boef, als je niet kunt plaatsen waar deze kosten vandaan komen, snap ik dat je toch maar even aan de bel trekt!

Op de 3e pagina van je factuur vind je een specificatie van al je gesprekken, sms'jes en verbruikte data. Je vind daar ook een overzicht van je online aankopen, hier staat een omschrijving bij. Wordt je wellicht iets wijzer als je die omschrijving bekijkt?


Hoi @Maja_ 

 

Dat was zeker een goede tip, ik weet nu in ieder geval waarvoor het wordt gerekend. Nu alleen nog vinden wat het is. Zou iets hebben gedownload in Apple store terwijl ik een Samsung heb, heel raar....


Top, iets meer duidelijkheid dus! Heb je wellicht in het verleden een iPhone gehad? Kan zijn dat je toen een abonnement voor iets af hebt gesloten dat nu nog steeds doorloopt en daarom op deze manier op de factuur staat?


Nee ik heb dit toestel al tweeënhalf jaar, en pas sinds een paar maanden deze extra kosten. Wel echt heel raar, kan het ook nergens terug vinden, dus ook geen idee hoe ik het moet stoppen.


Wat staat er precies vermeld op jouw factuur?

Ik ben er nog niet van overtuigd dat die kosten dan ook werkelijk in de Apple store gemaakt zijn.

In het openingsbericht spreek je over kosten uit Google play terwijl op de factuur die kosten blijkbaar aan de Apple store gekoppeld zijn.

Ik weet dat KPN nogal wat moeite heeft (gehad) met het gebruik van de juiste factuurregelomschrijving en dus heb ik mijn bedenkingen of de juistheid van de omschrijving.

 

Wat ik van de zotte vind is dat je blijkbaar niet exact kunt achterhalen waar deze kosten voor gemaakt zijn en daarmee dus ook niet in staat bent om de achterliggende overeenkomst te beëindigen.

Ik hoop dat @Maja_ duidelijkheid kan bieden.

Als dat niet lukt dan is mijn advies om betalen via de factuur van KPN te laten blokkeren.

Eigenlijk is dat sowieso mijn advies, ik ben immers een enorm tegenstander van betalen via de factuur voor de mobiele telefoon. Mensen controleren hun factuur immers maar slecht en de kans dat een onterecht maandelijks bedrag lange tijd niet opgemerkt wordt is daarmee behoorlijk groot. Dat deze mogelijkheid vroeger gewenst was begrijp ik want toen had je anders een creditcard nodig om aankopen in de Apple of Play store te doen. Vandaag de dag kan je echter gewoon met iDEAL betalen dus waarom zou je dat via de factuur van KPN willen doen.


Beste @wjb 

 

De exacte omschrijving is: Apple met een letter en cijfer reeks erachter (omdat ik geen idee heb wat het is zal ik de reeks hier maar niet neerzetten, geen idee of dat kwaad kan) en dan staat erachter store Apple, waar bij andere aankopen store Google staat. Als ik iets uit de Google store haal, dan betaal ik dat ook eigenlijk altijd via iDEAL. Mijn dochter heeft een keer per ongeluk een betaal spel gedownload, wat blijkbaar zonder code gewoon kan, ben er ook nog steeds niet achter hoe ik dat kan beveiligen. Alleen als het in de play store is gedownload kan ik dat daar gewoon terug vinden en als ik dat nodig vind beëindigen. Dit verhaal is nergens terug te vinden en dus ben ik genoodzaakt dit elke maand te betalen omdat ik het niet stop kan zetten. Het is geen wereld bedrag, maar vind het wel zonde en onnodig. Zou dus wel graag willen weten hoe ik erachter kom, waar dit vandaan komt en hoe ik het kan stoppen.


Mijn dochter heeft een keer per ongeluk een betaal spel gedownload, … Alleen als het in de play store is gedownload kan ik dat daar gewoon terug vinden en als ik dat nodig vind beëindigen. Dit verhaal is nergens terug te vinden en dus ben ik genoodzaakt dit elke maand te betalen omdat ik het niet stop kan zetten.

Heb je dan ook al eens in de via Google Play store afgesloten abonnementen van jouw dochter gekeken.

 

Is jouw dochter lid van jouw "Google family"?

Zo ja, is het betalen via de factuur van KPN dan ingesteld als betaalmethode voor het gezin.


Nee, mijn dochter heeft geen telefoon, is nog jong. Ze heeft dat eens op mijn telefoon gedaan is wat ik bedoelde..


Dan hoop ik dat @Maja_ op korte termijn zal reageren en raad ik je aan om het betalen via jouw mobiele factuur te laten blokkeren.


Als ik iets uit de Google store haal, dan betaal ik dat ook eigenlijk altijd via iDEAL. Mijn dochter heeft een keer per ongeluk een betaal spel gedownload, wat blijkbaar zonder code gewoon kan, ben er ook nog steeds niet achter hoe ik dat kan beveiligen. 

Als ‘betalen via KPN factuur’ aan staat, is daar inderdaad geen verdere beveiliging op van toepassing, dit is een optie die ik weer voor je uit kan zetten zodat het niet weer voor kan komen! Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het  mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren.

Wat ik van de zotte vind is dat je blijkbaar niet exact kunt achterhalen waar deze kosten voor gemaakt zijn en daarmee dus ook niet in staat bent om de achterliggende overeenkomst te beëindigen.

Ik hoop dat @Maja_ duidelijkheid kan bieden.

Ik weet het ook niet, in verband met privacywetgeving kunnen en mogen wij niet inzien wat er precies is aangekocht :slight_frown:

Ik weet dat KPN nogal wat moeite heeft (gehad) met het gebruik van de juiste factuurregelomschrijving en dus heb ik mijn bedenkingen of de juistheid van de omschrijving.

Dit klopt, het komt wel eens voor dat het er niet goed bij vermeld staat, wat deze kwestie nog onduidelijker maakt. 

Zal ik eerst maar snel het betalen via de KPN factuur uitzetten? Dan zien we wel wat er daarna gebeurt!


Aangevuld 


Thanks, ik heb dit nu uitgezet @De Boef!


Bedankt voor jullie hulp, laten we hopen dat het zo goed is.


Eigenlijk is dat sowieso mijn advies, ik ben immers een enorm tegenstander van betalen via de factuur voor de mobiele telefoon. Mensen controleren hun factuur immers maar slecht en de kans dat een onterecht maandelijks bedrag lange tijd niet opgemerkt wordt is daarmee behoorlijk groot. Dat deze mogelijkheid vroeger gewenst was begrijp ik want toen had je anders een creditcard nodig om aankopen in de Apple of Play store te doen. Vandaag de dag kan je echter gewoon met iDEAL betalen dus waarom zou je dat via de factuur van KPN willen doen.

Of de PlayStore kaarten, te koop bij supermarkten en winkels zoals Primera


Graag gedaan hoor, ik hoop met je mee!

(Ik heb ook even een antwoord gemarkeerd voor eventuele meelezers, zodat ze weten waar ze kunnen vinden waar de kosten precies voor in rekening worden gebracht :slight_smile: )