Skip to main content

Hallo,

Op de emigratiepagina van KPN https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren.htm staat onder veelgestelde vragen bij "Wil je je mobiele nummer behouden?” dat het mogelijk zou zijn om mijn mobiele nummer te behouden door prepaid aan te vragen middels een telefoontje naar 0800-0402.

 

Hier heb ik naartoe gebeld waarbij de reactie eerst foutief was dat ik de resterende abonnementskosten zou moeten betalen. Ik gaf aan dat dit niet klopte volgens de website waarna de KPN medewerker het navroeg en aangaf dat ik de resterende abonnementskosten inderdaad niet zou hoeven betalen.

 

Hij zei dat ik het emigratieformulier online in moest vullen. Echter wil ik mijn nummer behouden door mijn abonnement om te zetten naar prepaid. Hier kon hij me niet mee helpen en ik moest maar naar een KPN winkel gaan, want misschien zouden ze het daar wel kunnen. Dus op de website staat dat ik naar dat nummer moest bellen om mijn mobiele abonnement naar prepaid om te zetten met nummerbehoud, ik heb gebeld en vervolgens krijg ik te horen dat dit niet mogelijk is. Dit vind ik een vreemde gang van zaken en ik zou graag te horen krijgen hoe KPN alsnog zijn belofte van de website na kan komen dat ik mijn mobiele abonnement om kan zetten naar prepaid inclusief nummerbehoud. Alvast bedankt hiervoor. 

Hoi @Nvd94, welkom hier. 

Wat gek dat mijn collega je niet kon helpen. Dat zou niet zo moeten zijn. Als je emigreert en je wilt je nummer behouden moet je inderdaad even bellen. Ik vermoed eigenlijk dat je de verkeerde afdeling hebt gesproken. Excuses voor dat ongemak. Ik wil je aanraden nog even met 0800-0402 te bellen en dan “opzeggen” inspreken. Dan word je verbonden met de afdeling opzeggingen. Mijn collega kan je dan zeker helpen. Wil je nog even laten weten als het gelukt is zodat je met een gerust hart kan emigreren. 

 


Heb je inmiddels contact gehad? Is het gelukt?


Als je emigreert binnen de E.U. dan kun je niet voortijdig je abonnement beëindigen inderdaad.
Edit 4-3-2020: Blijkt niet meer van toepassing anno 2020.

Ga je buiten de E.U. wonen dan zou het wel moeten kunnen (met bewijslast) en omzetten naar prepaid. Let er wel op dat je dan wel af en toe belt met die prepaid anders vervalt ie. Dat moet steeds binnen 180 dagen van het laatste gebruik.

Buiten de E.U. geldt alleen beltegoed; geen bundels.

Zie ook https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren.htm


Als je emigreert binnen de E.U. dan kun je niet voortijdig je abonnement beëindigen inderdaad.

Hoe kom je daarbij? Ik zie dat nergens terug. Ik weet niet anders dan dat je in Nederland geen adres meer hebt je kan opzeggen. Dus als je je uit Nederland uitschrijft. 


Als je emigreert binnen de E.U. dan kun je niet voortijdig je abonnement beëindigen inderdaad.

Hoe kom je daarbij? Ik zie dat nergens terug. Ik weet niet anders dan dat je in Nederland geen adres meer hebt je kan opzeggen. Dus als je je uit Nederland uitschrijft. 

Dat zegt jouw collega @Erik_  in dit topic!
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/emigreren-opties-tot-abonnement-opzeggen-434463


Ik zie het inderdaad, al is het wel alweer even geleden. In die tijd kan er natuurlijk veel veranderd zijn. Ik ga het nog even uitzoeken. Ik verwacht echter dat het gewoon kan. Ik weet niet anders. Ik kom er op terug. 


Ik heb al een reactie mogen ontvangen. Als je migreert naar buitenland kun je opzeggen mits je een '”Bewijs van uitschrijving" oude gemeente of arbeidscontract/verklaring studieinstelling in het buitenland kan overhandigen zoals op de pagina over emigreren staat beschreven. 


Dat zegt jouw collega Erik

Dank @jlthkoch . Ik had het (ooit) daarvandaan maar kon het effies niet meer vinden.

Goed gevonden!


Thanks voor alle antwoorden en excuses voor mijn late reactie, het is als het goed is gelukt! 


Top! :)