Skip to main content
Beantwoord

Emigreren en omzetten mobiele contracten naar Prepaid

• May 2, 2026
  • 4 reacties
  • 31 keer bekeken

We hebben meerdere mobiele telefoons met contacten bij KPN. Inmiddels zijn we geëmigreerd maar we waren nog steeds regelmatig in Nederland. Nu wordt nog maar twee tot drie in een half jaar. We wilden eigenlijk de contracten omzetten naar Prepaid zodat we onze huidige nummer kunnen behouden. 0800-0402 gebeld en geen probleem meneer. Ga met uw uitschrijving uit de Nederlandse gemeente en inschrijving gemeente in het land waar u nu woont naar een KPN winkel en dan regelen ze dat daar. Kom je bij de KPN winkel in Deventer horen ze eerst je verhaal aan en dan zeggen nee hoor dat is niet mogelijk u moet uw contract gewoon beëindigen en dan Prepaid aanvragen dan krijgt u nieuwe nummers. 
Na meer dan 30 jaar klant te zijn geweest had ik toch wel iets meer verwacht. Inmiddels zitten we nog in het traject van opzegging, ook daar gaat het niet al te snel met de reactie, maar het is wel treurig dat er blijkbaar niets op gevonden kan worden om je nummer te behouden. Jammer KPN. Moest het toch even kwijt.

Beste antwoord door Haras

Hey ​@Haras, welkom hier! Leuk om te lezen dat het je in je nieuwe land zo goed bevalt. Maar minder leuk dat het regelen van een omzetting naar prepaid dan zo moeizaam gaat.

Peter geeft het al aan. Als je buiten contract bent kan dit zo geregeld worden door de telefonische collega's. Als je binnen contract bent kan het ook, maar dan is er bewijsmateriaal nodig om dat contract te kunnen ontbinden en het om te zetten naar prepaid. Dat is waar de collega's het over hadden.

Ik lees ook dat je contact hebt gehad met Vodafone. Wat natuurlijk ook een valide optie is.Ā  Maar als je deĀ documenten in huis hebt, dan zou ik je aanraden om nog eens telefonisch contact op te nemen met ons (daarvoor kun je eenĀ belafspraakĀ maken). Het kan namelijk ook aan de telefoon geregeld worden.Ā 

Ā 

Heb alle bewijzen laten zien maar blijkbaar was dat niet voldoende. Wat moet je nog meer hebben een bewijs vanuit schrijven en een bewijs van inschrijving van in de Duitse gemeente. En zoals al gezegd 0800 0402 verwees me naar de winkel en de winkelmedewerker gaf nee onmogelijk ook niet na het uit contract gaan. Inmiddels keurig zowel in Nederland als in Duitsland een Vodafone contractĀ 

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 2, 2026

Een nummer kan naar prepaid omgezet mits het contractvrij is.

En binnen contract mits je buiten de EU gaat wonen. Binnen de EU bundel zijn bij kpn deze landen.Ā 

Info en aanvragen http://kpn.com/emigreren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 2, 2026

Dankjewel, ik heb alle argumenten ingebracht maar blijkbaar is wat in de computer staat heilig. Inmiddels ook contact met Vodafone, natuurlijk meneer we kunnen het gelijk in orde maken uw contract loopt toch af, geen probleem.Ā 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey ​@Haras, welkom hier! Leuk om te lezen dat het je in je nieuwe land zo goed bevalt. Maar minder leuk dat het regelen van een omzetting naar prepaid dan zo moeizaam gaat.

Peter geeft het al aan. Als je buiten contract bent kan dit zo geregeld worden door de telefonische collega's. Als je binnen contract bent kan het ook, maar dan is er bewijsmateriaal nodig om dat contract te kunnen ontbinden en het om te zetten naar prepaid. Dat is waar de collega's het over hadden.

Ik lees ook dat je contact hebt gehad met Vodafone. Wat natuurlijk ook een valide optie is.Ā  Maar als je deĀ documenten in huis hebt, dan zou ik je aanraden om nog eens telefonisch contact op te nemen met ons (daarvoor kun je eenĀ belafspraakĀ maken). Het kan namelijk ook aan de telefoon geregeld worden.Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • May 5, 2026

Ā 

Heb alle bewijzen laten zien maar blijkbaar was dat niet voldoende. Wat moet je nog meer hebben een bewijs vanuit schrijven en een bewijs van inschrijving van in de Duitse gemeente. En zoals al gezegd 0800 0402 verwees me naar de winkel en de winkelmedewerker gaf nee onmogelijk ook niet na het uit contract gaan. Inmiddels keurig zowel in Nederland als in Duitsland een Vodafone contractĀ