Skip to main content
Vraag

Er staat ineens een ander nummer in mijn MB's delen overzicht

• December 15, 2025
  • 4 reacties
  • 47 keer bekeken

Gisteren ontvingen wij een mail vanuit KPN dat er een voorwaarde in ons abonnement is gewijzigd. Als ik de mail lees en bekijk zie ik dat er een 06 nummer is toegevoegd die wij niet kennen, maar die wel mb's met ons kan delen en andersom.

Vandaag gebeld met KPN en ze zeggen dat ze het nummer zullen verwijderen uit ons huishouden, omdat wij het nummer niet kennen. Heb naar de gegevens van de persoon gevraagd, maar he...die mocht ze niet geven. Ik heb gevraagd of het een andere achternaam is dan dat wij hebben en dat is inderdaad het geval.

Heel slecht dat dit dan kan worden toegevoegd. Stel, deze persoon deelt mbs van ons naar zichzelf, dan heeft deze persoon gratis mbs waar wij voor betalen. Fijn dat het nummer verwijderd wordt, maar tot nu toe nog geen bevesting van deze wijzigng ontvangen.

Heel gek dat dit zomaar kan zonder dat wij daar toestemming voor moeten geven. En zeker ook heel kwalijk dat er geen sorry of excusses vanaf kunnen bij de medewerkster van de klantenservice.

Ik zou wel eens willen weten hoe dit uberhaupt mogelijk is en waarom het als een normaal probleem wordt gezien. Is het dan niet normaal om de persoon die dit heeft gedaan en wellicht vaker doet eens aan te spreken (of te ontslaan)?

Het zou fijn zijn als dit bericht bij de directie bekend wordt. Ik vind het een zeer kwalijke zaak!

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 16, 2025

Beste ​@Linden wijzig direct je inloggegevens voor MijnKPN en je mailaccount door nieuwe sterke wachtwoorden en zorg dat 2FA voor MijnKPN aan staat, voor zover KPN dat al niet automatisch geactiveerd heeft.

Verder kun je onbekende producten binnen je account gewoon laten ‘vergeten’ d.w.z. ontkoppelen van je account.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 16, 2025

Goedemorgen ​@Linden , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community!

Kan me heel goed voorstellen dat je schrikt wanneer er een nummer aan je huishouden is toegevoegd die je niet kent. Daarom ook goed dat je hier meteen contact over hebt opgenomen met onze Helpdesk zodat dit nummer weer kon worden verwijderd. Het is uiteraard niet de bedoeling dat er nummers worden toegevoegd zonder dat jij deze herkent. Het kan zijn dat er per ongeluk een nummer is toegevoegd door iemand die wel toegang had, maar dit staat los van onbevoegde toegang van derden.

Heb naar de gegevens van de persoon gevraagd, maar he...die mocht ze niet geven. Ik heb gevraagd of het een andere achternaam is dan dat wij hebben en dat is inderdaad het geval.

Dat klopt, in verband met de Wet op Privacy mogen we dit soort gegevens niet delen!

Heel slecht dat dit dan kan worden toegevoegd. Stel, deze persoon deelt mbs van ons naar zichzelf, dan heeft deze persoon gratis mbs waar wij voor betalen. Fijn dat het nummer verwijderd wordt, maar tot nu toe nog geen bevesting van deze wijzigng ontvangen.

Heel gek dat dit zomaar kan zonder dat wij daar toestemming voor moeten geven. En zeker ook heel kwalijk dat er geen sorry of excusses vanaf kunnen bij de medewerkster van de klantenservice.

Ik zou wel eens willen weten hoe dit uberhaupt mogelijk is en waarom het als een normaal probleem wordt gezien. Is het dan niet normaal om de persoon die dit heeft gedaan en wellicht vaker doet eens aan te spreken (of te ontslaan)?

Het zou fijn zijn als dit bericht bij de directie bekend wordt. Ik vind het een zeer kwalijke zaak!

Wanneer je een nummer toe wilt voegen aan een huishouden, dan wordt er vervolgens gevraagd om een postcode, huisnummer & toevoeging, klantnummer en de laatste 10 cijfers van het rekeningnummer waarmee je de facturen betaalt. Dat betekent dat het in principe sowieso iemand moet zijn geweest die toegang heeft tot jouw MijnKPN account. In de MijnKPN app kun je onder 'Mijn Producten' een abonnement aantikken en dan vervolgens zie je bij het kopje 'Makkelijk aanpassen' wie er toegang heeft tot het MijnKPN account. 

Eens hoor, het minste wat je hier had kunnen en mogen verwachten is een welgemeend excuses en het is zonde dat deze is uitgebleven. Voor wat het waard is, wil ik deze alsnog aanbieden, dat is toch echt wel het minste wat je van ons zou mogen verwachten!

Beste ​@Linden wijzig direct je inloggegevens voor MijnKPN en je mailaccount door nieuwe sterke wachtwoorden en zorg dat 2FA voor MijnKPN aan staat, voor zover KPN dat al niet automatisch geactiveerd heeft.

Verder kun je onbekende producten binnen je account gewoon laten ‘vergeten’ d.w.z. ontkoppelen van je account.

Goede tip dit! Het is in deze omgeving inderdaad ook mogelijk om zelf abonnement te ontkoppelen van je account, altijd handig om te weten lijkt me! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 16, 2025

​@JanD bedankt voor de info en ik heb het wachtwoord gelijk aangepast. De tweestapsferificatie stond al aan 😊

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 16, 2025

​@Jan van KPN ik begrijp niet hoe het kan. Wie heeft onze gegevens dan? En waarom komen ze daar zo makkelijk aan? Alleen onze dochter heeft deze gegevens zodat ze zelf mbs over kan maken als dat nodig is. 

Ik vind het een hele vreemde situatie. Maar goed, inmiddels is het wachtwoord aangepast en de tweestapsferificatie staat aan, dus moet vanaf nu goed gaan. Helaas nog steeds geen mail ontvangen dat het nummer verwijderd is, maar ik zie hem verder ook nergens staan. Hopelijk blijft het zo.

Bedankt!