Skip to main content

Goedemiddag,

Ik kreeg zojuist een bericht binnen via SMS via 5511 dat er een bedrag van 53,94 gebruit is deze maand. Ik ben geen facebook gebruiker en heb geen actuele diensten volgens PAY.nl. Wel zie ik bij MIJN KPN dat het bedrag al is genoteerd onder '’online aankopen'’ Kunnen jullie mij aub helpen erachter te komen om welke dienst het gaat en hoe ik de betaling kan blokkeren. Ik zou het heel erg vinden als ik van tel. nr moet veranderen om dit opgelost te krijgen

Mvg, Jp

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hey @JP040, welkom op het KPN forum. Ik zie dat je vraag even is blijven liggen, sorry daarvoor :sweat:

Ai, dat is een fors bedrag. Begrijpelijk dat je wilt weten waar dat vandaan komt. Ik kan je geruststellen, je hoeft geen nieuw nummer te nemen! Zo te lezen kun je Online aankopen betalen via je KPN factuur. Daarmee betaal je apps, muziek en games via je KPN factuur van Google Play-, Microsoft (Xbox), Apple App store en andere stores.

Hoe werkt Online aankopen via KPN factuur?
Bij de online aankoop via de store kun je kiezen dat je de betaling via ‘betalen via KPN factuur’ wilt voldoen. Het aankoopbedrag wordt dan op de volgende factuur van je Mobiele abonnement afgeschreven. Direct na je aankoop ontvang je van de (app)store een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je zelf hebt opgegeven. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor het gebruik van deze dienst. 

Hoe kan ik zien welke aankopen ik heb gekocht?

-Via de Factuur
Aankopen via een van de (app)stores verschijnen automatisch op je volgende factuur van KPN. Je gekochte aankopen vind je op de factuur onder ’Online aankopen’ in MijnKPN. In je verbruiksspecificatie kun je elke aankoop apart terugvinden met de naam van de (app)store, specificatie van de aankoop (naam of transactie kenmerk), aankoopbedrag en aankoopmoment. De ontwikkelaar van de aankoop zorgt voor de btw-afdracht, daarom staat er op de factuur ‘Over deze factuurregel is door KPN geen btw in rekening gebracht’.

-Via MijnKPN
Je kunt je aankopen terugvinden in MijnKPN onder 'Overzicht’.

Wil je niet langer je aankopen betalen via je KPN factuur?
Dat kan weer via de klantenservice worden uitgeschakeld. Mocht je dat willen, dan kan ik het ook voor je in orde maken. Laat het me gerust weten :)


Reageer