Skip to main content

Er wordt naar mijn zus gebeld met mijn mobielnummer. Vreemde is dat ze mijn naam zoals gebruikelijk niet ziet op het scherm. Terwijl ik met haar aan de telefoon ben rond 10.10 uur gaat haar mobiel over en ziet ze mijn nummer. Nu heeft ze opgenomen en ze hoort niets. Voor het eerst gisteravond rond 22.30 en vanaf vanochtend 08.15 zeker 8-9 keer. Gaan mijn minuten daarom zo snel op? Want voor het eerst krijg ik smsjes dat ik al 50% heb verbruikt en op een keer kon ik zelfs niet meer bellen waren alle minuten op. 

Ik kijk net op mijn laatste rekening en daar zie ik dat ik naar het buitenland zou hebben gebeld +597 is Suriname maar het nummer heeft te veel cijfers. Wat is er hier aan de hand.

Hoi Kesandra! Wat gek dat dit gebeurt. :confused: Als ik je verbruik van deze maand bekijk zie ik niet dat er gisteravond rond 22:30 gebeld is. Op 27 februari in de ochtend is er ook niet zo vaak gebeld vanaf 8:15, dus dit zou geen invloed moeten hebben op jouw belminuten. Als je jouw verbruik in je toestel bekijkt (de telefoontjes die je gemaakt hebt) en deze telefoontjes staan hier niet tussen, dan heb jij haar in elk geval niet gebeld.

Dan zou het kunnen dat iemand anders haar opbelt en zijn of haar eigen nummer maskeert als jouw nummer. Dit heet spoofing. Als provider kunnen we dit niet tegengaan, dit gaat immers buiten ons om. In dit topic kun je hier meer over lezen. Je kunt dan het beste aangifte doen.

Het Surinaamse nummer dat je noemt zie ik ook terug op je vorige mobiele factuur. Het nummer is langer op de factuur omdat het begint met 00597, waar het in jouw telefoon waarschijnlijk opgeslagen staat als +597. Hier heb je op 7 februari om 11:01 naartoe gebeld, dit zou je ook terug moeten zien in je toestel. Weet je hiermee voldoende? Ik hoor het graag! 


Er wordt naar mijn zus gebeld met mijn mobielnummer. Vreemde is dat ze mijn naam zoals gebruikelijk niet ziet op het scherm. Terwijl ik met haar aan de telefoon ben rond 10.10 uur gaat haar mobiel over en ziet ze mijn nummer. Nu heeft ze opgenomen en ze hoort niets. Voor het eerst gisteravond rond 22.30 en vanaf vanochtend 08.15 zeker 8-9 keer. Gaan mijn minuten daarom zo snel op? Want voor het eerst krijg ik smsjes dat ik al 50% heb verbruikt en op een keer kon ik zelfs niet meer bellen waren alle minuten op. 

Ik kijk net op mijn laatste rekening en daar zie ik dat ik naar het buitenland zou hebben gebeld +597 is Suriname maar het nummer heeft te veel cijfers. Wat is er hier aan de hand.

Hallo sanne, Bedankt voor je reactie. Ik had al gelezen over spoofing en dat ook de politie er NIETS mee doet of kan doen. Mijn zus wil dat ik een ander nummer neem maar zij heeft er last van. Wat is in Deze de Beste oplossing.

en ik heb op 7 febr. NIET naar suriname gebeld. In mijn toe stel staat Alleen een inkomend gesprek van een prive nummer om 10.48. Dit is wel alarmerend want ik wordt kosten in rekening gebracht. Kunnen jullie meer achter halen. Wat ik bedoel met teveel cijfers : na +597 hoort er een surinaams nummer van 7 cijfers en Deze heeft 8 of meer. En ik ken dat nummer helemaal niet.


Sanne ik Zie met een nr +31639073263 ALS zou ik vandaag een paar keer hebben gebeld en weer Zijn gebeld maar dat klopt niet. En toen heb ik net naar dat nummer gebeld en na Lang over gaan nam een heer op met hallo hallo en VEEL gepiep en toen ik vroeg met Wie ik sprak werd afgbeld

ook een inkomend prive nummer om 17.57


Hi ik lees ook dat je zegt dat het bellen naar suriname ook op mijn vorige rekening staat. Kijk eigenlijk niet zo nauw naar de rekening omdat het bedrag niet VEEL verschilt per maand. Dus is dit vaker gebeurd. Ga dat nalopen. Ik heb dit nummer niet een in mijn mobiel??


Hallo sanne, Bedankt voor je reactie. Ik had al gelezen over spoofing en dat ook de politie er NIETS mee doet of kan doen. Mijn zus wil dat ik een ander nummer neem maar zij heeft er last van. Wat is in Deze de Beste oplossing.

Top dat je al bekend bent met spoofing! Het is inderdaad ontzettend lastig om aan te pakken. De meest voorkomende ‘oplossing’ hiervoor is dat het na een poosje vanzelf stopt, maar ik snap ook dat jij en je zus dit niet af willen wachten. Een ander nummer nemen is een optie, dan weet je zus dat ze telefoontjes van je oude nummer niet meer op hoeft te nemen en kan ze dit nummer zelfs blokkeren zodat ze niet meer lastiggevallen wordt. Mocht je een ander nummer willen, dan kun je het beste bellen met 0800-0402 tussen 8:00 - 22:00. Mijn collega's kunnen dit dan voor je regelen. Als je liever geen ander nummer wilt nemen (wat ik me ook goed voor kan stellen) dan kan ik je alleen aanraden om te wachten tot de ‘storm’ voorbij is. 

Dan over het bellen naar Suriname, als we dit geregistreerd hebben is er wel naar dit nummer gebeld. Ben je in de tussentijd niet van toestel gewisseld? De factuur die ik heb bekeken is die van 17 februari. Op de (Telfort) factuur van 15 januari zie ik dit nummer niet terug en op die van december ook niet. Het lijkt dus alleen op de factuur van februari het geval te zijn. Ik zie op die factuur ook dat er een SMS is verstuurd naar een Surinaams nummer eindigend op 040 op 29 januari om 15:58, komt dit je wel bekend voor? 

Sanne ik Zie met een nr +31639073263 ALS zou ik vandaag een paar keer hebben gebeld en weer Zijn gebeld maar dat klopt niet. En toen heb ik net naar dat nummer gebeld en na Lang over gaan nam een heer op met hallo hallo en VEEL gepiep en toen ik vroeg met Wie ik sprak werd afgbeld

Kun je dit toelichten? Zie je dit in het verbruik op je toestel, of op de factuur? Mocht het om de factuur gaan, welke was dit en hoe laat/welke dag? 


HI sane,

neen dit nummer staat op mijn telefoon. Omdat ik zo bezig was met wat gaan de was viel het me op dat r ik een nummer zag die ik niet Kende en volgens mij niet was overgegaan. Dom van me om te gaan bellen. Ik hou het in de gaten of ik iets op mijn volgende nota Zie. Het was gisteren 28/2 om 15:41 en toen heb ik gebeld om 19:58


Ja het soms bericht met nr 040 op het eind ken ik. Kijk naar het aantal cijfers in de nummers.


Ik zie in je verbruik wel terug dat je dit nummer hebt gebeld nu, maar ik zie hier geen kosten voor berekend. Daar hoef je je dus geen zorgen om te maken. :slight_smile: Fijn dat het andere nummer wel bekend is! Ik hoop dat ik je met dit alles voldoende antwoord heb kunnen geven op je vragen. Mocht je toch nog vragen hebben of iets geks tegenkomen, dan kun je altijd weer een bericht plaatsen! 


Reageer