Skip to main content

Heeft iemand ervaring met het gebruik van Google Maps als navigatie in Nieuw Zeeland?

Onderweg is er geen WIFI en ik neem aan dat de KPN bundel niet voor Nieuw Zeeland geldt.

Ik zou thuis vast het kaartmateriaal downloaden. 


Dank voor je tip. Van het reisbureau kregen we een link naar pushpins met interessante adressen. Denk je dat die ook gedownload kunnen worden?


Hoi @Wij vieren, welkom hier. 

De bundel geldt inderdaad niet buiten Europa. Wel kun je een bundel aanschaffen voor Nieuw-Zeeland. 

Maar wellicht nog beter om lokaal een simkaart te kopen en die tijdelijk te gebruiken.


Beste Bart, dank voor je antwoord.

Wat is jouw ervaring met de App Airolo? (www.airolo.com)

Met die App kan je een digitale SIM kaart kopen en deze tijdelijk gebruiken volgens de specs.

Klopt dit of is het duurder dan een SIM kaart plaatselijk kopen?

Ik hoor graag!

 


Probeert het gewoon eerst hier in Nederland eens. Dus kaartmateriaal downloaden en vervolgens mobiele data uitzetten. En dan eens een stukje gaan rijden. Kijken of het werkt.


Ik heb geen ervaring met die app. Ook niet met anderen. 


Hallo @Wij vieren ,

Wij zijn een aantal jaar terug in Nieuw Zeeland geweest. Het land is echt fantastisch, en voor jouw vraag van belang : ook heel erg uitgestrekt.

Er zijn daar niet heel veel wegen. Verkeerd rijden is best wel lastig. Mobiele navigatie is echt niet nodig. Zorg wel dat je een goede landkaart bij je hebt, bv de kaart die je bij de ANWB kunt kopen.    

Fijne vakantie!Â