Skip to main content

ESIM 2020?

  • December 21, 2019
  • 37 reacties
  • 2848 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

37 reacties

wjb
Wijsgeer
  • April 12, 2020

Wel op mijn iPhone maar niet bij T-Mobile. Ze ervaren nog technische issues was hun antwoord

Wat zijn dan de problemen die jij ervaart met VoWiFi bij T-Mobile?

En lukt bellen via 4G dan wel?


Luigi66
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • April 12, 2020

VoLTE werkt wel bij T-M. Ik werk echter in een vrij nieuw pand waar de gesprekken onverstaanbaar worden. Het signaal is te zwak en zou opgevangen kunnen worden door VoWiFi. Echter dit werkt niet bij hen. Het gewone signaal van KPN komt beter over en via Tele2 met VoWiFi kan ik ook gewoon bellen. 


  • Helper
  • April 18, 2020

Ik heb momenteel 2 telefoon, 1 privé en 1 zakelijk. Nu wil ik dit dus op 1 telefoon en dat is mogelijk alleen hebben jullie nog geen esim. Ik zou willen weten wanneer jullie denken dat dit komt. Vind dat jullie toch wel een antwoord schuldig zijn aangezien dat er veel mensen naar vragen en jullie geen antwoord geven. Jullie vinden jezelf zo vernieuwend maar lopen wel achter met techniek. Zo vernieuwend is het dan niet:pensive:

KPN zit wel in een consortium wat de E-sim ondersteund, het is een kwestie van tijd, KPN heeft wel de standaard geaccepteerd lijkt me..
https://www.gsma.com/esim/

 

Klopt. Het feit dat Simyo (KPN dochter) klanten nu esim aan het testen zijn, zegt genoeg. Als KPN daar eenmaal de puntjes op de ‘i’ heeft, komt esim vanzelf. Moet ook wel. Kijkend naar bv. de nieuwe iPhone SE, komt deze met nano en esim. Als KPN zichzelf niet in de voet wil schieten, en een hoop (voornamelijk) zakelijke gebruikers mis wil lopen, zal KPN ook de esim moeten gaan aanbieden.


wjb
Wijsgeer
  • April 18, 2020

Als KPN zichzelf niet in de voet wil schieten, en een hoop (voornamelijk) zakelijke gebruikers mis wil lopen, zal KPN ook de esim moeten gaan aanbieden.

Ik betwijfel of er veel zakelijke gebruikers zijn die naast hun zakelijke mobiele telefoonnummer ook nog een apart privé mobiele telefoonnummer hebben.

De reden is dat de meeste werkgevers het privé gebruik van de mobiele telefoon in de secundaire arbeidsvoorwaarden hebben opgenomen en de overheid geen fiscale bijtelling meer hanteert op het privé gebruik van een zakelijke mobiele telefoon.

Waarom zou je als particulier ook nog eens veel geld uitgeven aan mobiele telefonie als je het al "gratis en voor niets" van je werkgever hebt. Wie denk je dat mijn mobiele telefonie betaalt. :wink:


Iedereen heeft het over T-mobile die het WEL hebben maar voor zover ik weet ondersteunen zij hier in Nederland de Apple Watch Cellular ook niet. Maar in Duitsland wel?!?!?!?!

Is het daar zoveel anders dan?

Nu moet ik eerlijk zeggen dat de meeste providers hier zeggen dat er nog dingen aangepast moeten worden en nog meer blabla maar toen Apple met de micro-simkaart kwam alles snel geregeld was.

Ben ook Apple fan, sorry.

Ik heb hier thuis ook een aantal abonnementen lopen en inderdaad de eerste provider die een goede dekking geeft met E-sim op Apple-Watch dan ben ik weg bij KPN. Hoe jammer ik dat ook vind.

Ze zitten wel (alle providers) op te scheppen hoe goed hun netwerk is en dat ze allemaal 5G willen maar ze gebruiken 4G nog niet helemaal.

Denk dat als je 5G wilt, je weer extra bij mag betalen, maar zonder E-Sim.


  • Helper
  • May 30, 2020

Even een kleine update over esim. Blijkbaar zakelijk al beschikbaar. Zie de KPN blog post hierover https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm

Hoor graag wanneer consumenten ook over kunnen stappen op esim


  • Helper
  • May 30, 2020

Als KPN zichzelf niet in de voet wil schieten, en een hoop (voornamelijk) zakelijke gebruikers mis wil lopen, zal KPN ook de esim moeten gaan aanbieden.

Ik betwijfel of er veel zakelijke gebruikers zijn die naast hun zakelijke mobiele telefoonnummer ook nog een apart privé mobiele telefoonnummer hebben.

De reden is dat de meeste werkgevers het privé gebruik van de mobiele telefoon in de secundaire arbeidsvoorwaarden hebben opgenomen en de overheid geen fiscale bijtelling meer hanteert op het privé gebruik van een zakelijke mobiele telefoon.

Waarom zou je als particulier ook nog eens veel geld uitgeven aan mobiele telefonie als je het al "gratis en voor niets" van je werkgever hebt. Wie denk je dat mijn mobiele telefonie betaalt. :wink:

Het grappige is, dat KPN zelf aangeeft in een alinea hoofd, https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm dat esim ideaal is voor zakelijke gebruikers😉


wjb
Wijsgeer
  • May 30, 2020

Het grappige is, dat KPN zelf aangeeft in een alinea hoofd, https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm dat esim ideaal is voor zakelijke gebruikers😉

Klopt, dat maakt het beheer van telefoons inderdaad makkelijker.

Waarschijnlijk bedoel je het onderstaande stukje uit dat artikel.

Dat is nu juist wat ik sterk in twijfel trek.

Ik betwijfel of er veel zakelijke gebruikers zijn die naast hun zakelijke mobiele telefoonnummer ook nog een apart privé mobiele telefoonnummer hebben.

De meeste mensen met een zakelijk mobiel abonnement gaan echt geen particulier abonnement er naast houden als ze van de baas zonder fiscale bijtelling hun zakelijke nummer gratis en voor niets ook privé mogen gebruiken. En als ze dat wel doen, dan zijn ze toch dief van hun eigen portemonnee.

Ik heb KPN wel vaker in het kader van marketing uitspraken zien doen die niet echt veel waarde hadden of feitelijk al achterhaald waren. Breng mensen vooral niet op het idee om hun particuliere abonnement op te zeggen, maar doe net alsof je "de" gemakkelijke oplossing hebt.


  • Helper
  • May 30, 2020

Het grappige is, dat KPN zelf aangeeft in een alinea hoofd, https://www.kpn.com/zakelijk/blog/esim-maakt-beheer-van-telefoons-makkelijker.htm dat esim ideaal is voor zakelijke gebruikers😉

Klopt, dat maakt het beheer van telefoons inderdaad makkelijker.

Waarschijnlijk bedoel je het onderstaande stukje uit dat artikel.

Dat is nu juist wat ik sterk in twijfel trek.

Ik betwijfel of er veel zakelijke gebruikers zijn die naast hun zakelijke mobiele telefoonnummer ook nog een apart privé mobiele telefoonnummer hebben.

De meeste mensen met een zakelijk mobiel abonnement gaan echt geen particulier abonnement er naast houden als ze van de baas zonder fiscale bijtelling hun zakelijke nummer gratis en voor niets ook privé mogen gebruiken. En als ze dat wel doen, dan zijn ze toch dief van hun eigen portemonnee.

Ik heb KPN wel vaker in het kader van marketing uitspraken zien doen die niet echt veel waarde hadden of feitelijk al achterhaald waren. Breng mensen vooral niet op het idee om hun particuliere abonnement op te zeggen, maar doe net alsof je "de" gemakkelijke oplossing hebt.

Snap je punt, weet alleen niet waar het op gebaseerd is? Met alle respect, maar jouw twijfel is simpelweg geen graadmeter.

Hoe dan ook, ik ben blij dat esim eraan komt en ik mijn tweede telefoon weg kan doen


wjb
Wijsgeer
  • May 30, 2020

Hoe dan ook, ik ben blij dat esim eraan komt en ik mijn tweede telefoon weg kan doen

Heb je dan echt twee abonnementen?

Waarom dan, dat is toch eigenlijk weggegooid geld?

 

Snap je punt, weet alleen niet waar het op gebaseerd is? 

Dual-SIM telefoons bestaan al vele jaren en toch ligt het gebruik van dual-SIM in Nederland nog altijd onder de 10%. Blijkbaar is er dus weinig behoefte.


  • Helper
  • May 30, 2020

Hoe dan ook, ik ben blij dat esim eraan komt en ik mijn tweede telefoon weg kan doen

Heb je dan echt twee abonnementen?

Waarom dan, dat is toch eigenlijk weggegooid geld?

 

Snap je punt, weet alleen niet waar het op gebaseerd is? 

Dual-SIM telefoons bestaan al vele jaren en toch ligt het gebruik van dual-SIM in Nederland nog altijd onder de 10%. Blijkbaar is er dus weinig behoefte.

Omdat jij 10% weinig vind, wil niet zeggen dat ruim 1,8 miljoen abonnementen weinig is. Bovendien is er naast de hoeveelheid gebruikers, ook vanuit een milieu technisch perspectief genoeg reden om vol in te zetten op esim.

Maar goed, het feit dat eerst T-Mobile en nu KPN overstappen op esim is duidelijk bewijs dat er genoeg reden is. Redenen waar wij geeneens inzicht in hebben. 


  • Helper
  • September 18, 2020

Nu willen wij toestellen gaan aanschaffen met E-Sim. Dit om het aantal toestellen te verminderen.

Waarom kies je dan niet voor dual-sim toestellen?

Vanuit telefoon management perspectief is het een stuk makkelijker (in theorie) om esims te gebruiken. Bovendien is het nog steeds niet mogelijk om bv een Apple Watch met esim te gebruiken in NL.