Skip to main content

Activeren eSIM lukt niet. Krijg melding op app dat KPN geen mobiele abonnementen aanbiedt. Merkwaardig, maar hoe op te lossen.

 

Hallo @Hansaplast ,

Wat voor telefoon heb je? 

Multisim met de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoon met Android 8.0 en ten minste 1,5 GB RAM. Het gebruik van Multisim voor een Samsung Galaxy Watch in combinatie met andere Android toestellen wordt niet ondersteund.

 

Multisim is een extra sim die je aan bestaande mobiele abonnementen toevoegt. E-sim is een digitale simkaart welke zit ingebouwd in je smartphone, tablet of smartwatch. Bestel je dus een multisim voor jouw smartwatch, dan krijgt jouw smartwatch een digitale simkaart (e-sim).

 

bron : https://www.kpn.com/shop/mobiel/smartwatches/samsung/galaxy-watch6-4g/40mm-gold


Dank voor reactie. Waar kan ik lezen dat je een Samsung tel nodig hebt. Ik heb dat niet bij Kpn gelezen. Heb juist via KPN het horloge besteld omdat ,volgens de kpn tekst, je bv tijdens sporten toch bereikbaar bent. Zeer teleurstellend.


Dank voor reactie. Waar kan ik lezen dat je een Samsung tel nodig hebt. Ik heb dat niet bij Kpn gelezen. 

Bron en Bron


Dank voor reactie. Waar kan ik lezen dat je een Samsung tel nodig hebt. Ik heb dat niet bij Kpn gelezen. Heb juist via KPN het horloge besteld omdat ,volgens de kpn tekst, je bv tijdens sporten toch bereikbaar bent. Zeer teleurstellend.

Gewoon via die link die ik al in mijn eerste reactie had geplaatst. Onderin bij de veelgestelde vragen. 


Tja,idd. Heb dat gemist. Nogmaals bedankt.Ga Samsung bellen. Moet toch softwarematig zijn op te lossen? Wie weet. Niet geschoten altijd mis.


Tja,idd. Heb dat gemist. Nogmaals bedankt.Ga Samsung bellen. Moet toch softwarematig zijn op te lossen? Wie weet. Niet geschoten altijd mis.

Wellicht heb je iets aan dit artikel.


Veel dank. Duidelijk. Wellicht brengt mijn nieuwe galaxy watch 6, die draait op wear OS, nieuwe kansen. WhatsApp,en bv Google wallet,draaien prima.


Veel dank. Duidelijk. Wellicht brengt mijn nieuwe galaxy watch 6, die draait op wear OS, nieuwe kansen. WhatsApp,en bv Google wallet,draaien prima.

Ik had dit helaas ook niet gelezen en ik had dus hetzelfde probleem (Watch 6 icm Pixel 7 pro). Het is wel op te lossen door de Watch 6 tijdelijk te koppelen aan een Samsung telefoon, in mijn geval een A52s (met mijn sim in die telefoon) en daar kpn esim op ingesteld. Daarna het horloge overgezet op mijn pixel 7 pro; de instelde esim wordt dan gewoon herkend.  


Dank

 Ja ik vermoedde al dat (deel) oplossing zit in gebruik van een Samsung telefoon. Enfin we kunnen weer verder.Groet


Hey @drd ,

Ik heb zojuist een Samsung Watch 5 pro gekocht. Ik heb een Google telefoon, maar ik zag jouw oplossing. Ik ben benieuwd hoe je dat hebt gedaan. Als ik mijn Samsung telefoon probeer te verbinden dan moet ik de watch resetten. 

 

Ik hoor graag van je!


Ha @SimonR, ben je er inmiddels uitgekomen? Als het goed is, hoef je de watch niet te resetten. De stappen uit het Multisim topic zie je hieronder:

Hoe activeer ik KPN Multisim op de Samsung Galaxy Watch?

  1. Open de Galaxy Wearable app op je telefoon.
  2. Tik op ‘Instellingen horloge’ en ga naar 'Mobiele abonnementen'.
  3. Tik bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Volgende’.
  4. Log in met je KPN ID.
  5. Tik op 'Aanzetten' Multisim.
  6. Tik op 'Ja, ik ga akkoord' en op ‘Doorgaan’.
  7. Tik bij het scherm ‘Geregeld!’ op ‘Sluiten’.
  8. Tik vervolgens bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Abonnement gebruiken’.
  9. Multisim wordt geactiveerd op je Galaxy Watch LTE. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren.

Heb je een Galaxy Watch met Multisim bij KPN besteld? Volg dan stap 1 t/m 4 en wacht tot de activatie is afgerond. Gebruik onze toestelhulp voor de uitleg per smartwatch.


Ha @SimonR, ben je er inmiddels uitgekomen? Als het goed is, hoef je de watch niet te resetten. De stappen uit het Multisim topic zie je hieronder:

Hoe activeer ik KPN Multisim op de Samsung Galaxy Watch?

  1. Open de Galaxy Wearable app op je telefoon.
  2. Tik op ‘Instellingen horloge’ en ga naar 'Mobiele abonnementen'.
  3. Tik bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Volgende’.
  4. Log in met je KPN ID.
  5. Tik op 'Aanzetten' Multisim.
  6. Tik op 'Ja, ik ga akkoord' en op ‘Doorgaan’.
  7. Tik bij het scherm ‘Geregeld!’ op ‘Sluiten’.
  8. Tik vervolgens bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Abonnement gebruiken’.
  9. Multisim wordt geactiveerd op je Galaxy Watch LTE. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren.

Heb je een Galaxy Watch met Multisim bij KPN besteld? Volg dan stap 1 t/m 4 en wacht tot de activatie is afgerond. Gebruik onze toestelhulp voor de uitleg per smartwatch.

Ja, door mijn Watch te updaten naar de laatste versie was er een optie om te wisselen tussen twee telefoons.


Reageer