Skip to main content

Ik heb een telefoon met een normale SIM. daarnaast heb ik een smartwatch besteld met een esim mogelijkheid.. hier past echter geen normale sim in.

Is het mogelijk om op 1 abonnement (dus 1 telefoonnummer) zowel een normale sim als een esim te hebben?

Nee @Matthew74 

Een Duo sim (daar praat je over) kan niet met een e-sim. E-sim is trouwens ook nog niet geschikt voor smartwatches.

Veelgestelde vragen

Kan ik e-sim gebruiken als Duo sim?

Nee, een e-sim is niet geschikt voor gebruik als Duo sim. Je telefoonnummer op meerdere toestellen gebruiken, is alleen mogelijk met een (fysieke) duo simkaart.

Is e-sim ook geschikt voor Apple Watch?

KPN biedt nog geen ondersteuning voor Apple Watch via e-sim. Ook andere smartwatches worden nog niet ondersteund.

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/esim.htm


Via KPN kan je die smartwatch (nog) niet gebruiken.

Geen idee of Vodafone wel esim abonnementen voor internet-only (097 nummer) heeft. Want dat moet er op.


Voor een optimale werking is het juist zo dat smartwatch en telefoon op hetzelfde nummer actief moeten zijn en daar ligt de "uitdaging". De centrale infrastructuur is er helemaal niet op berekend dat er tegelijkertijd meerdere apparaten onder hetzelfde nummer actief zijn.

Daar is nog wel een behoorlijke investering van KPN voor nodig.

 

En om nu een apart abonnement af te gaan sluiten voor een smartwatch ... :confounded:


Ik heb even gegoogled en voor zover ik kan vinden is er nog geen enkele provider in NL die smartwatches met eSIM ondersteund.

Heb je die smartwatch via een Nederlandse (web)shop besteld…. (?) :rolling_eyes:

quote:

Providers die (nog) geen ondersteuning bieden

De volgende providers bieden helaas nog geen ondersteuning voor de eSIM op de Apple Watch. Dit betekent dat je je eSIM abonnement helaas nog niet kan koppelen aan de Apple Watch bij de volgende providers:

  • KPN
  • Vodafone
  • T-Mobile
  • Tele2
  • Ben
  • Simpel
  • Hollandsnieuwe
  • Robin Mobile
  • Simyo
  • Youfone

@wjb , ik dacht altijd dat die smartwatches juist via BT met een phone verbonden moesten worden en daarom juist helemaal geen (eigen) sim-verbinding nodig hadden / hebben. Zo'n horloge is toch veel te priegelig om te bedienen als '’stand alone'’?

Kom ik aan met m'n 47 jaar oude horloge…. Draag vrijwel nooit meer horloge, de phone geeft de tijd en datum.


De smartwatch betreft de gloednieuwe Huawei watch 3. Ik heb deze als preorder besteld bij bol.com

 

Idd is het de bedoeling om zonder telefoon wel de meeste functies om de pols te hebben.. Zoals berichten ontvangen en gebeld worden..en dat op het zelfde nummer als mijn kpn abonnement.. Het zou kpn sieren als ze als grootste provider van Nederland dit kunnen organiseren 😁🤗