Skip to main content

Beste ….,

 

Momenteel beschik ik over een Nederlands telefoonabonnement bij KPN. Vanaf Augustus dit jaar zal ik voor half jaar een stage volgen in Engeland. Moet ik mijn abonnement aanpassen/stopzetten om bepaalde kosten te besparen? Zeker nu met de Brexit is dit een vraagstuk, aangezien Engeland niet meer binnen Europa valt. 

 

Bij voorbaat dank voor eventueel bericht.

 

Groeten,

 

Allard 

 

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Goed bericht, @Allard12345 !

Engeland valt nu nog gewoon binnen de bundel.

Let wel op wat @Tycha hieronder opmerkt: Na 31 december zul je mogelijk een extra bundel aan moeten schaffen.

 

Zie: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm


Inderdaad zie ook Datagebruik in Engeland na Brexit

  er is dus nog een overgangsperiode t/m 31 december 2020.


Inderdaad @Tycha ik wilde het net aanvullen. Bedankt voor de “quote” :grin:

@Allard12345  zal er mogelijk nog net mee te maken krijgen vanaf 1 januari 2021, afhankelijk van de uitkomst van de onderhandelingen.


Hoi @Allard12345 zoals @jlthkoch @Tycha en @RBxx tot 31 december kun je je gewone abonnement daar in ieder geval nog gebruiken.
Hoe het na 31 december gaat lopen is nu nog niet helemaal bekend maar de meeste mensen die voor een langere tijd buiten europa zitten maar wel terug komen laten hun nummer terugzetten naar prepaid. Hiermee heb je niet écht periodieke kosten*, ben je wel bereikbaar en kun je gewoon je nummer behouden! 

 

 

 

*Jouw tegoed is onbeperkt houdbaar, zolang je eens per half jaar je prepaid gebruikt.


Dank voor jullie bericht! Ik zal de ontwikkelingen rondom december/januari in de gaten houden. @jlthkoch @Tycha @Thomas @RBxx