Skip to main content

Hallo, ik ben naar de kpn winkel geweest voor dit abonnement af te sluiten. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik veel internet gebruik. De kpn medewerker zei dat het super unlimited geschikt zou zijn voor mij. Ik kon onbeperkt 2gb aanvragen. Maar het werkt te vaak niet. Is hier een oplossing voor? 
 

groet Rico

Hallo, ik ben naar de kpn winkel geweest voor dit abonnement af te sluiten. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik veel internet gebruik. De kpn medewerker zei dat het super unlimited geschikt zou zijn voor mij. Ik kon onbeperkt 2gb aanvragen. Maar het werkt te vaak niet. Is hier een oplossing voor? 
 

groet Rico

Heeft u een beperkt abonnement van 2gb data of heb je een onbeperkte data abbonement ? Dat begrijp ik even niet goed :)


Ja ik schreef ook super unlimited abonnement. Dat is bellen/sms/internet onbeperkt


Er is een fair use policy. Staat in de voorwaarden. KPN medewerkers willen er niets over zeggen, maar ik denk dat da de reden is dat extra 2 GB aanvragen soms niet lukt. U gebruikt dan gewoon teveel. 

Probeer zoveel mogelijk WiFi te gebruiken. Het mobiele netwerk is gewoon niet geschikt om heel veel data te gebruiken. Als veel mensen dat doen is er veel te weinig capaciteit. 


Zoek het dan maar eens op. Heb ik al gedaan en daar staat niks over specifiek geschreven en wat is normaal gebruik? Ik heb contact gehad met kpn begin van de maand nadat ik zag dat het veel gb slurpte. Onbeperkt is onbeperkt elke dag 20gb naar fair use en dan zou de 2gb xtra bundel binnen Nederland onbeperkt zijn. Ik heb een tp-link x50 simkaart 5g router omdat ik op een camping ga wonen en daar is geen goed internet te krijgen. Ik heb dit zo uitgelegd in de winkel vorige maand en mij werd dit aangeraden als oplossing. Die jongen liet me zelfs zien dat je die bundel 5x achter elkaar kan aanvragen en zo ineens 10gb erbij had. Dat zou dan wel heel misleidend zijn van kpn dan. Zoals ik al eerder uit een topic heb gelezen schijnt het een probleem te zijn in het systeem van kpn. Soms schijnt het systeem in een extra bundel aanvraag te blijven hangen en zolang het systeem die bundel niet correct verwerkt krijg je die foutmelding en kan je geen bundel meer aanvragen. Wel gek dat je 75gb gewoon aan kpn en anwb kan doneren.  


Ik heb een tp-link x50 simkaart 5g router ...

Officieel mag dit helemaal niet. Website van de ACM:

https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers/nummers-en-codes-voor-telecomaanbieders/06-en-0970-nummers-voor-spraak-en-data

SIM kaarten met een 06 nummer mogen alleen gebruikt worden in apparaten die primair voor bellen bedoeld zijn.

Zoals ik al eerder uit een topic heb gelezen schijnt het een probleem te zijn in het systeem van kpn. 

Ja... een probleem wat nooit opgelost word.

Wat u wilt kan gewoon niet. Met een mobiele verbinding kunt u nooit hetzelfde bereiken als met een vaste aansluiting. Het zal altijd tobben zijn.


Ik heb een telefoon erop aangesloten en kan er ook mee bellen en als ik wil via de tp-link app sms versturen. Ik kan ook een goede telefoon kopen en alles via hotspot verbinden dat is in principe hetzelfde. En voor de rest, ik ben maar de consument uiteindelijk. Dan maken ze er maar een 097 nummertje van als dat het verhelpt ook prima toch. Je begint langzaam de vraag uit zijn verband te rukken. Met wat voor intentie?? Te veel in je uppie of wat? 


Je 06 nummer kan z elfs geblokkeerd worden als je het gebruikt via een 5g router. Het is verboden via het acm en kpn dient zicht daar aan te houden. Hier voor heeft kpn 097 data  only abbonemten van 1 of 10gb bij combi voordelen is dit 2 gb of 20gb afhankelijk van jou.  De opmerkingen van de anderen hierboven zijn dus zeker op zijn plaats.

Onbeperkt data via een data only is niet mogelijk.

Wat wel nog mogelijk is 75 gb delen van je unlimited mobiel naar de data only dus totaal 95 gb per maand is er mogelijk via 097 data only kaartje

Via een zakelijk account zou je 250gb data only kunnen afnemen 


@Nick83 en @Glille 

+1 👍

@llrico_  de 097 nummers zijn er in feite als data sim ook gekomen omdat de 06 nummers opraken. 


Nogmaals ik kan er ook mee bellen smsen. Als kpn mij blokkeert is dat prima, dan breng ik het kaartje terug naar de winkel waar het vandaan komt en ga ik naar Odido. Als kpn mijn abonnement netjes annuleert vind ik het helemaal prima


@llrico_ KPN gaat jou niet blokkeren maar jouw 06-nr omzetten naar 0970-nr. Maar alleen als KPN kan detecteren dat de 06-nr in een router is gebruikt, dat is betrouwbaar in een met aangepaste KPN firmware. Ik heb nog geen geval gezien, waar een klant met een eigen router gedetecteerd wordt. KPN moet namelijk DPI toepassen, en dat is in strijd met AVG (privacy wetgeving). Je kan niet een wet waarborgen indien je een ander wet overtreed, dat is een zogenaamd ontoelaatbare gekregen bewijzen en worden van de advocaten graag gebruikt om de maatregelen terug te draaien.

Je als brave burger moet natuurlijk de wet respecteren maar dat geldt ook voor KPN.


DPI is in 2011 behoorlijk in opspraak geweest. Nu met de huidige avg wetten is dat nog moeilijker. Ik ben uiteindelijk de consument die een vraag heeft gesteld over internet thuis via een 5g router. Kpn heeft mij geadviseerd dit abonnement te nemen. Als kpn constateerd dat het foutief is dan mag kpn het ook oplossen. Ik sta overal voor open en denk in oplossingen. 

Ik had al een m9 deco systeem van tp-link (4 units mesh systeem) Na de aanschaffing van de 5g router die perfect samen werkt met mijn bestaand systeem heb ik overal 150mbps aan internetsnelheid. Het doet niet onder aan een glasvezelverbinding en met een externe antenne krijg ik het ook nog tot 250mbps maar dat heb ik niet nodig. Ik ben ermee enorm geholpen en dik tevreden. Kpn of niet maar dit blijf ik zo houden en dat ermee tobben valt echt reuze mee!

Ik kan nu wel in het spelletje ‘ik ga op vakantie en ik neem mee?’ zeggen dat ik mijn internet mee neem! 

Fijn weekend iedereen 


@llrico_ Het probleem met 2GB bundel gebeurt al vaker onafhankelijk van 06- of 0970-nummers. Meestal als je later noch een keer probeer, lukt het weer. Anders moet je wachten tot de volgende dag. Het toevoegen van extra bundel lukt het idR niet na 23:00

Andere mensen spelen graag politie agenten en maken mensen bang. Maar een goed informeerde burger hoef niet bang te zijn. Er is geen wetten, de het gebruik van 06-nummer in anderen apparaten als telefoons verbieden. Er is alleen een afspraak tussen ACM en providers om het gebruik onmogelijk te maken en de providers kunnen boeten krijgen als ze niet daartegen doen.

Dus ACM kan jou als consumenten geen boete opleggen, en om providers te straffen moet ACM bewijzen dat de providers van het gebruik weet (hoe zonder DPI?) en niet daartegen doen. Dat is volgens mij ook de reden dat KPN met de nieuwe updates van Experia modems het gebruik van eigen 4G-dongles in USB-port niet meer toelaat.


Precies dat en bedankt voor je info. Ik zou nog iets meer willen betalen per maand voor dit abonnement ook geen probleem. Internet heb je op vandaag gewoon nodig en sommige mensen gunnen je dat blijkbaar niet.

Als hun maar water hebben ook al heb jij dat niet dan geven die mensen je nog geen slokje van hun! Die overigens wel op hun opgevoerde fatbike naar de winkel gaan om een zak chips te nuttigen om s’avonds zappende een kanaal uit te zoeken op hun iptv met 8000 kanalen voor 60€ per jaar.

Op zijn plat Limburgs gezegd ‘Un maatsjappie van lek mien tesj’ Een maatschappij van lik mijn tas.

Thanks voor de info en nogmaals een fijn weekend!


@TDN dus dan zou jij het wel goed vinden als men hun vast abbonement opzegt en zon systeem als @llrico_ zou opzetten . 1.Dat zou het mobiele netwerk niet aankunnen en 2. kpn zou bakken met geld mislopen wat ze wel in het vaste netwerk hebben geïnvesteerd voor de klant. Een beetje gezond verstand is hier wel op zijn plaats.

Als jij de winkel binnen loopt en zegt hallo ik gebruik veel internet is het meer dan logisch dat je super unlimited aangeboden krijgt.

Ben je iets meer helder over je eigen en weet je goed uit je worden te komen dat je zon hele systeem gebruikt met 4g router zal er geen medewerker binnen kpn zijn die jou een unlimited daarvoor gaat aanbieden. 😉 case closed.

Puntjes op de i of niet er speelt veel meer op de achtergrond dan in 1 topic besproken kan worden.  Ik denk gwn in algemeen belang en zegt niet wat de een perse wil horen.

Heel veel succes iedereen op het netwerk van ons mooie KPN💚

 

En uiteraard ook jullie een goed weekeinde!!

 


@TDN dus dan zou jij het wel goed vinden als men hun vast abbonement opzegt en zon systeem als @llrico_ zou opzetten .

 

Heb ik een woord gezegd over hoe goed of slecht de handeling van TS is?

Ik vond alleen heel storend dat op een vraag van TS over het toevoegen van 2GB extra een off topic antwoord gegeven word over het gebruik van 06-nummer en dreigement over afsluiting.

Zo voelde ik genoodzaakt de "politie agent in opleiding” en TS over de bestaande feitelijke en rechtstoestand te informeren.

 

1.Dat zou het mobiele netwerk niet aankunnen en 2. kpn zou bakken met geld mislopen wat ze wel in het vaste netwerk hebben geïnvesteerd voor de klant.

Als KPN netwerk niet aankan, moet KPN de abo's en prijzen aanpassen en niet met gesubsidieerde prijzen proberen de concurrenten uit de markt te drukken.

 

Een beetje gezond verstand is hier wel op zijn plaats.

 

Met een beetje gezond verstand kan man zien dat het absurd is voor minder meer te betalen op hetzelfde netwerk. Ter vergelijking

0970 - 1GB mobiel abo - 11€ (met verplichte kosten voor bellen en SMS)

0970 - 10GB mobiel abo - 26€ (met verplichte kosten voor bellen en SMS)

06 - 12GB simonly abo - 22€ (met onbeperkt bellen en SMS)

06 - Unlimited simonly abo - 25€ tot 35€

 

Een vergelijk met concurrent, bv Odido

0970 - 2GB data simonly - 12,5€

0970 - Unlimited data simonly - 25€ tot 35€

 

Zolang de situatie zo blijf, vind ik heel verstandelijk dat mensen met hun portemonnee de juiste abonnement kiezen en zolang het niet illegaal is, geef ik commentaren op de verkeerde toelichting en dreigementen van andere mensen om de vraagsteller te helpen zelfs te beslissen.

 

 


Ik ben eerst bij Vodafone geweest maar die hebben 10gb per dag in een zogenaamd red unlimited abonnement daar heb ik niks aan want ik ging het kaartje in mijn router stoppen gaf ik aan en heb dat abonnement onder het mom van 14 daagse bedenktijd(consumentenrecht) geannuleerd. Toen heb ik via het internet een Odido sim only data abonnement aangevraagd. De dag erna ontving ik een sms dat het kaartje kon worden opgehaald in de Odido winkel. Daar werd mij nog een 2de abonnemt incl tablet van Samsung aangesmeerd voor uiteindelijk 2,50 per maand meer. Maar het systeem kreeg die 2 abonnementen niet verwerkt in de winkel. Hij gaf mij het data sim only mee die zou het moeten doen zei de medewerker. Bij thuis komst deed de kaart het niet maar ontving ik vrij snel erna een mail dat de tablet met een simkaart via een speciaal postorderbedrijf onderweg was. Daar waar ik voor in de winkel was heb ik niet gekregen maar wel een tablet met een 2de data kaart aansmeren. Dus ik had het met Odido toen al gehad. Ik ben toen naar de Odido winkel gegaan en heb daar alles laten annuleren. Toen ben ik naar de kpn winkel gegaan (die winkels liggen hier allemaal in een overdekt winkelcentrum) en heb daar uitgelegd dat ik een simkaart voor mijn router wil en dat ik zo wil gaan internetten. Ik kwam uit op een super unlimited abonnement dat elke dag 20gb als bundel aanbied. Die medewerker van kpn liet me zien in zijn app dat hij die bundel 5x a 2gb aan vroeg en zo in 2 min 10gb extra aan vroeg. Toen ik dat zag was ik uiteraard over stag en wou dat abonnement graag hebben en heb dat ook ter plekke vorige maand afgesloten.

Vodafone wou mij 3 dagen abonnementskosten in rekening brengen die heb ik uiteraard niet betaald. IVan Odido niks meer gehoord. Ik ben toch bij 3 grote jongens geweest met mijn internet en opzet ervan. Niemand die mij ergens op attendeert als ze maar abonnementen kunnen afsluiten voor de provisie op het einde van het jaar of maand.

Beste Glill je moet je niet uitdrukken of jij erbij bent geweest. Ik ben niet de winkel in gelopen en heb gezegd ik gebruik veel internet wat moet ik hebben. Zowel bij Vodafone Odido en Kpn wisten ze heel goed dat ik het kaartje in een router ging stoppen. Case closed


Ik heb alleen maar opgezocht wat er precies in de voorwaarden staat en dat "ter informatie" zoals al gezegd geplaatst.

Nou voor jou ook ter informatie. Niet alles in ALG zijn wettig, deze moeten getoetst worden bij een geschil door een rechtbank.

Redelijke voorwaarden

Uw voorwaarden zijn redelijk als:

  • alles wat erin staat mag van de wet
  • u geen misbruik maakt van uw positie als ondernemer
  • er geen onredelijke bepalingen in staan

Maak KPN misbruik ervan? Ja, indien KPN voor dezelfde dienst meer eist alleen omdat 0970 nummer normaliter gebruikt worden moet.

Die regels staan in het nummerplan telefoon- en ISDN-diensten. In het plan staat bijvoorbeeld dat 06-nummers alleen voor mobiele telefonie gebruikt mogen worden en niet voor geautomatiseerde toepassingen. 

Het nummerplan staat in telecommunicatiewet en is geldig voor bedrijven, de een telecommunicatiedienst aanbieden. Is @llrico_ een telecommunicatiebedrijf? Nee, hij is een klant, dus de wet geldt niet voor hem. Hij kan de wet helemaal niet overtreden.

Het staat in nummerplan ook dat 06-nummer mogen gebruikt worden voor geautomatiseerde toepassingen

 

In afwijking van het eerste lid kan voor het verzorgen van een elektronische communicatiedienst voor een geautomatiseerde toepassing ook een nummer uit de reeksen 067, 0800, 084, 087, 090, of 1 worden gebruikt, indien dit nummer wordt gebruikt overeenkomstig de betreffende bestemmingeisen.

Ten slot kan ACM een telecommunicatiebedrijf alleen beboeten indien hij zijn plichten verzuimen. KPN informeert klanten erover in ALG, dus KPN heeft zijn plichten gedaan.

U bent verplicht uw klanten goed te informeren over het juiste gebruik van 06- en 0970-nummers:

  • Online: als klanten hierover informatie zoeken op uw website.
  • Rechtstreeks: als klanten hierover vragen stellen in uw winkel.
  • Telefonisch: als klanten hierover vragen stellen aan uw callcenter.

 

Nu als KPN toch maatregelen neemt tegenover een klant en de klant vecht in een bodemprocedure dan moet KPN bewijzen dat de klant onrechtmatig de nummer gebruikt heeft en moet de manier openbaren hoe de bewijzen gezameld worden. Zijn het via DPI? Dan is de kans heel groot dat KPN verliest en imagoschaden is gigantisch. Wie wil nog een contract met een bedrijf, de openlijk de wetten en de privacy van zijn klanten schenden?

 

 


Bij het verbinding maken met het mobiele netwerk word waarschijnlijk wel een mac adres of vendor id meegestuurd. Of in ieder geval het IMEI nummer. Daaraan kan de provider zonder DPI prima zien welk apparaat er gebruikt word vermoed ik.


@Nick83 Dat kan allen met een KPN aangepaste firmware. Met eigen router kan je in meeste gevallen MAC adres zelfs instellen (klonen of op random zetten).


@Nick83 Dat kan allen met een KPN aangepaste firmware. Met eigen router kan je in meeste gevallen MAC adres zelfs instellen (klonen of op random zetten).

Het IMEI kun je niet aanpassen.


@Nick83 Dat kan allen met een KPN aangepaste firmware. Met eigen router kan je in meeste gevallen MAC adres zelfs instellen (klonen of op random zetten).

Het IMEI kun je niet aanpassen.

KPN weet dat het een 06-nummer is, maar wat kan KPN doen als ik b.v. de MAC adres van mijn eigen telefoon gebruik, de al 5 jaren in de la lag? En in sommige custom firmware kan je zelfs ook IMEI aanpassen.


Jullie mogen en kunnen schrijven wat jullie willen. Ik weet hoe en waar ik dit abonnement heb afgesloten. Mijn doel voor het gebruik ben ik ook specifiek in geweest tijdens het afsluiten van het abonnement. Of ik nu die kaart in een telefoon of router heb zitten doet er niet toe. Overal en steeds meer worden zogenaamde mifi routers aangeboden met abonnement bij providers op hun site. Tevens word je ook een spotify videoland of een dergelijke dienst aangeboden tijdens het afsluiten van enig abonnement. Dat kan nooit een 097 nummer zijn met de abonnementsvormen die ze nu aan bieden. Dan geef je kind maar eens die tablet en laat hem maar eens 3 uurtjes per dag op youtube met dat 097 abonnement. Dan ga je een rekening krijgen die niet te betalen zou zijn! Maar maak je gebruik van die diensten op een 06 abonnement dan ben je al snel over je dagelijkse bundel heen en word je afhankelijk van die 2gb extra data bundel (unlimited). En soms werkt dat niet en krijg je een foutmelding. Of dat kaartje nou in een telefoon of mifi router zit daar gaat die vraag niet om. Want of het kaartje nu in een telefoon of mifi router zit maakt ook niets uit de extra databundel kan niet worden verwerkt.  


Jullie mogen en kunnen schrijven wat jullie willen. Ik weet hoe en waar ik dit abonnement heb afgesloten. Mijn doel voor het gebruik ben ik ook specifiek in geweest tijdens het afsluiten van het abonnement. Of ik nu die kaart in een telefoon of router heb zitten doet er niet toe. Overal en steeds meer worden zogenaamde mifi routers aangeboden met abonnement bij providers op hun site. Tevens word je ook een spotify videoland of een dergelijke dienst aangeboden tijdens het afsluiten van enig abonnement. Dat kan nooit een 097 nummer zijn met de abonnementsvormen die ze nu aan bieden. Dan geef je kind maar eens die tablet en laat hem maar eens 3 uurtjes per dag op youtube met dat 097 abonnement. Dan ga je een rekening krijgen die niet te betalen zou zijn! Maar maak je gebruik van die diensten op een 06 abonnement dan ben je al snel over je dagelijkse bundel heen en word je afhankelijk van die 2gb extra data bundel (unlimited). En soms werkt dat niet en krijg je een foutmelding. Of dat kaartje nou in een telefoon of mifi router zit daar gaat die vraag niet om. Want of het kaartje nu in een telefoon of mifi router zit maakt ook niets uit de extra databundel kan niet worden verwerkt.  

 

Vervelend dat de aanvraag voor 2GB extra niet altijd werkt. Aan de andere kant zou 20 GB bij normaal internetgebruik ruim voldoende moeten zijn voor één dag. 
 

Dit abonnement is echter wel voor mobiel gebruik. Als je het gaat gebruiken als internet-thuis, dan kun je beter een thuisabonnement afsluiten. Op de camping kan dat mogelijk niet en dan stuit je inderdaad op dit soort beperkingen. 


Dit abonnement is echter wel voor mobiel gebruik. Als je het gaat gebruiken als internet-thuis, dan kun je beter een thuisabonnement afsluiten. Op de camping kan dat mogelijk niet en dan stuit je inderdaad op dit soort beperkingen. 

Inderdaad. Het is gewoon tobben. Je word het vanzelf een keer zat.

Odido heeft overigens gewoon 4G voor thuis:

https://www.odido.nl/4g-voor-thuis

Ik lees in 1 van de reacties dat @llrico_ bij een Odido winkel geweest is, waarom werd dit niet aangeboden? 


Odido heeft overigens gewoon 4G voor thuis:

https://www.odido.nl/4g-voor-thuis

Ik lees in 1 van de reacties dat @llrico_ bij een Odido winkel geweest is, waarom werd dit niet aangeboden? 

Nee, vroeger bieden ze overal aan, ik had ook toen mijn DSL snelheid om te huilen was. Maar tegenwoordig alleen in buitengebied (hetzelfde als KPN). Je kan eenvoudig controleren met een postcode check. Met mijn postcode kan het niet


Reageer