Skip to main content

Tja, ik kreeg een melding van KPN op 31 maart dat ik 176 euro (!!) aan extra telefoonkosten moet betalen. Waarom? Omdat ik vanwege corona thuis moet werken en veel meer met mijn telefoon moet bellen dan normaal. Erg vervelend. Na de melding direct KPN gebeld wat er aan de hand was. Uiteraard kon de operator niets vertellen, we moesten de factuur afwachten. Nu is de factuur er en is het duidelijk. Dus direct ader abonnement afgesloten dat pas volgende maand kan ingaan. Jammer! De helpdesk van KPN gemailed maar die kon er niets aan doen. Jammer! Hebben meer consumenten hier last van? Ja, zeker. Kan KPN het systeem niet aanpassen dat op het moment dat je bedrag overschrijdt er direct een melding komt? Nee, dat zit nu niet in het systeem. Jammer! Wel jammer dat KPN als klantgerichte service organisatie consumenten die als gevolg van corona meer gaan bellen, geen service melding geeft en ook geen verantwoordelijkheid neemt voor de extra kosten. Het wordt tijd om dit klantgerichte gedrag eens wat meer in de spotlight te brengen. Bij deze stap 1. Ik hoop voor mij en voor andere consumenten die last hebben van extra hoge kosten als gevolg van de corona situatie dat KPN haar verantwoordelijkheid neemt.  Ik sta open voor een oplossing voor alle consumenten die hier last van hebben!

Hallo @Prinses035 , als je vooraf weet dat je door omstandigheden veel meer gaat bellen dan normaal had je direct je belpakket aan kunnen passen, als de situatie dan weer normaal is kun je het weer terugzetten, ik meen dat dat maandelijks kan er de 1e van de maand.

Misschien dat je nu bij je werkgever de zakelijke telefoontjes kunt declareren?

 


@Prinses035 Welkom op het forum. Erg vervelend dat je doordat je nu meer thuiswerkt ook meer belkosten moet maken. Het is inderdaad mogelijk om hiervoor je belbundel aan te passen. Het wordt mij uit je verhaal overigens niet direct duidelijk of het om vast bellen of om mobiel bellen gaat. Gezien het feit dat je wijziging per de eerste van de volgende maand kan ingaan lijkt het om mobiel te gaan. Er worden dan ook sms'jes verstuurd op het moment dat je een deel of je volledige bundel verbruikt hebt. Helaas is het niet mogelijk om de wijziging eerder in te laten gaan dan per de eerste van de eerstvolgende maand. Wat wel nog een optie zou zijn is om tot die tijd een bundel aan te zetten. Wellicht is het inderdaad een mogelijkheid om de belkosten te declareren bij je werkgever. Zou je voor mij ook je forumprofiel kunnen aanvullen en mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


@Prinses035 Als je een belbundel heb en je belt nu in eens veel dan is het verstandig om regelmatig te belminuten te controleren in mijnkpn.

De buitenbundel tarieven liggen ook wel aardig hoog nog helaas.