Skip to main content
Beantwoord

Extra buitenlandbundel voor binnen de EU toevoegen aan het abonnement

• January 10, 2026
  • 5 reacties
  • 45 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een unlimited abo voor mijn telefoon en daarmee 40 gb in het buitenland. 

Normaal is dat genoeg, maar nu verbruik ik best veel in Duitsland. 

Ik zou dan ook graag tijdelijk een extra bundel willen hebben om dat te ondervangen.

Tevens de vraag of een snellere verbinden ook mogelijk is. 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@kww76 

Wat jij gaat betalen voor de Unlimited400 abonnement, kun jezelf checken in de Mijn KPN app.

• Open de Mijn KPN app op je smartphone
  • Tik vervolgens op je eigen 06-nummer op het beginscherm
  • Je komt nu op het overzicht van je eigen 06-nummer
  • Scrol helemaal naar beneden tot het groene gedeelte met de titel “Makkelijk aanpassen”.
  • Tik daar op “Abonnement
  • En vervolgens op “Abonnement aanpassen”.
  • Je krijgt dan alle abonnementen onder elkaar te zien, met daarbij de geldende prijzen.
  • Deze prijzen zijn nog zonder combi-korting, die gaat daar nog vanaf.
  • Tik (als je dat wilt natuurlijk) op Unlimited400 met 150 bel/sms bundel of onbeperkt bellen/sms’en.
  • Je nieuwe bundel gaat in op de dag dat je factuur wordt aangemaakt.

Vrijwel alle huidige smartphones kunnen de snelheid van 400 Mbit/ps aan op het 4G netwerk, deze snelheid geldt trouwens ook als je op het 5G netwerk zit met je smartphone.
Houdt er wel rekening mee, dat je vaak een gemiddelde downloadsnelheid behaald van tussen de 150 en 200 Mbit/ps, die 400 behaal je in de meest gunstige situatie en als je dichtbij een zendmast bent.

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@kww76 

Welkom op de community van KPN.

Je hebt bij KPN de goedkoopste Unlimited50 abonnement, waarbij je binnen de EU een databundel krijgt van 40 GB per maand.

KPN onbeperkt data buiten Nederland en binnen de EU:
er geldt een aangegeven limiet van GB per maand.
Daarna wordt de internetsnelheid verlaagd, maar zijn er géén kosten voor buiten de bundel.
Om weer de maximale internetsnelheid te krijgen kun je een extra EU bundel kopen: € 1,99 voor 1.500 MB.

Dit kun je doen binnen de Mijn KPN app.
Tik binnen de Mijn KPN app op jouw 06-nummer, en vervolgens (linksboven) op “Bundel kopen”.

Wil je wat ruimer zitten in het aantal GB’s voor binnen de EU, dan is het verhogen van je Unlimited abonnement, de andere optie die je kunt nemen.
Je kunt bij KPN kiezen uit de volgende Unlimited abonnementen, waarbij je per stap omhoog meer GB’s krijgt voor binnen de EU.

Unlimited50

Unlimited400

SuperUnlimited

SuperUnlimited+

Tot maximaal 50 Mbit/s

Tot maximaal 400 Mbit/s

Tot maximaal 600 Mbit/s

Tot maximaal 1000 Mbit/s

20GB per dag

20GB per dag

20GB per dag

20GB per dag

40GB per maand in de EU

50GB per maand in de EU

75GB per maand in de EU

100GB per maand in de EU*

Deel maandelijks tot 40GB

Deel maandelijks tot 50GB

Deel maandelijks tot 75GB

Deel maandelijks tot 100GB

*Met SuperUnlimited+ heb je ook 25GB in de VS, Canada, Turkije, Marokko, Caribisch deel van het koninkrijk en Suriname.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 11, 2026

Ik betaal nu nog geen 10 euro voor de 50 unlimited, wat kost de 400 unlimited? 
En kan mijn telefoon met 4g die snelheid nog aan? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@kww76 

Wat jij gaat betalen voor de Unlimited400 abonnement, kun jezelf checken in de Mijn KPN app.

• Open de Mijn KPN app op je smartphone
  • Tik vervolgens op je eigen 06-nummer op het beginscherm
  • Je komt nu op het overzicht van je eigen 06-nummer
  • Scrol helemaal naar beneden tot het groene gedeelte met de titel “Makkelijk aanpassen”.
  • Tik daar op “Abonnement
  • En vervolgens op “Abonnement aanpassen”.
  • Je krijgt dan alle abonnementen onder elkaar te zien, met daarbij de geldende prijzen.
  • Deze prijzen zijn nog zonder combi-korting, die gaat daar nog vanaf.
  • Tik (als je dat wilt natuurlijk) op Unlimited400 met 150 bel/sms bundel of onbeperkt bellen/sms’en.
  • Je nieuwe bundel gaat in op de dag dat je factuur wordt aangemaakt.

Vrijwel alle huidige smartphones kunnen de snelheid van 400 Mbit/ps aan op het 4G netwerk, deze snelheid geldt trouwens ook als je op het 5G netwerk zit met je smartphone.
Houdt er wel rekening mee, dat je vaak een gemiddelde downloadsnelheid behaald van tussen de 150 en 200 Mbit/ps, die 400 behaal je in de meest gunstige situatie en als je dichtbij een zendmast bent.

• January 12, 2026

Minder dan 10 euro voor unlimited50 is wel erg goedkoop. Bij KPN met combivoordeel kost deze 22,50

Unlimited50

€ 5,00 Combivoordeel

€ 27,50 nu met korting € 22,50

Unlimited400

€ 7,50 Combivoordeel

€ 32,50 nu met korting € 25,00

€ 25,00

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Edu2020 

Dat viel mij ook op.
Al weet ik dat een geselecteerde groep klanten wel eens een mail vanuit de marketing afdeling van KPN ontvangen, waarbij ze 12,50 korting kunnen krijgen op één van de Unlimited abonnementen.
Mocht dat het geval zijn bij TS ​@kww76 , dan kom je bij het Unlimited50 abonnement inderdaad uit op 10,- euro per maand.

Maar daar heeft TS niets over vermeld in zijn vraag, dus ​@kww76 heb je toevallig gebruik gemaakt van deze speciale korting vanuit KPN??

Zodat het duidelijk wordt, dat je inderdaad op die 10,- euro uitkomt.

Ik weet wel dat Budget Mobiel zijn Unlimited bundel voor 10,- euro aan de man doet, maar dat is altijd een tijdelijke periode afhankelijk van de duur van het contract.