Skip to main content
Vraag

Extra bundel buiten de EU werkt niet

• August 12, 2025
  • 1 reactie
  • 15 keer bekeken

Hallo, ik probeer sinds een paar dagen om de betaalde extra bundel buiten de eu te gebruiken, maar deze werkt niet. 

Opnieuw opgestart geprobeerd, roaming nagekeken en op een andere  netwerk geprobeerd. Het lijkt dat ik 5G heb, voldoende bereik heb, maar het werkt helaas niet.

Kunt u mij verder helpen?

Met vriendelijke groeten, 

Melanie 

1 reactie

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Trummer, allereerst hoop ik dat je toch een fijne vakantie hebt. 

Als KPN-klant in het buitenland ben je te gast op het netwerk van een buitenlandse provider. We hebben als provider afspraken over roaming met providers in het buitenland, maar dat betekent niet dat wij inzicht hebben in of invloed hebben op de kwaliteit van het netwerk van deze provider. 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

• Start het toestel opnieuw op
  • Controleer of roaming staat ingeschakeld
  • Kies handmatig een mobiel netwerk 
    Android: "Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken", 
    iPhone: "Instellingen" - "Aanbieder" - "Automatisch" uitschakelen, en kies handmatig een andere provider)
  • Test of het zonder 4G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
  • Controleer of de APN staat ingesteld op internet (APN instellingen voor 4G KPN)
  • Werkt het helemaal niet? Neem dan contact met ons op. Je kunt ook contact opnemen voor directe support via X of Facebook.