Skip to main content

Ik kreeg in India een kpn bericht van 10gig mobiel voor 29,90. Met sms geactiveerd maar ik zie maar 2gig. Klopt dat?

Dat is dat wel super duur voor 2gig en verwarrend.

Hoi ​@KaranB 

Welkom op de community van KPN.

Ja dat klopt! de bundel waarvoor je hebt gekozen heeft 2000 eenheden, voor 29,90 euro.
Uit deze bundel kun je dus ook bellen, sms’en en natuurlijk internetten op één van de mobiele netwerken van India.

Elke minuut die je belt, elke sms van 160 tekens of 1 MB aan data-verbruik die verbruikt, is één eenheid uit de bundel van 2000.
Dus stuur je één sms (van maximaal 160 tekens) dan hou je dus 1999 over, bel je vervolgens 9 minuten met iemand dan hou je dus 1990 over aan eenheden, totdat je er helemaal door heen bent.

Voor India bestaat er geen buitenland bundel met 10 GB aan data, dus het systeem heeft jouw dus een fout sms bericht gestuurd.

Dat is nou het rottige. Er gaat bijna 30 euro van mijn rekening voor maar 2gig. Terwijl ik voor eur 15, 38 een datatbundel van 10gig ook gekocht heb.

Ik voel me een beetje in de maling genomen.

Wat kan ik tegen hiertegen doen? KPN is een doolhof online, met chatbots die tijd kosten en geen antwoord opleveren. KPN speelt verstoppertje. Erg kwalijk voor een vaste klant die vertrouwd op zijn telecom provider.

Vanuit India kan het erg kostbaar worden om te gaan bellen met KPN. Grrrrrr

Hi ​@KaranB en welkom bij de KPN Community! 

Ik snap dat je verbaasd opkijkt als je minder data hebt gekregen dan in het SMS bericht vermeld werd. Heb je voor mij ook een screenshot van de SMS? 
Als de informatie daarin niet klopt dan moet dat sowieso rechtgezet worden. 

Als ik op onze buitenland pagina kijk dan zie ik bij India de volgende opties: 

Ik zie hier geen optie van 10 GB voor €15,38 in terug, heb je die via een lokale aanbieder gekocht? 

Als je terug bent uit India en er is geen verbruik uit de bundel geweest, dan kun je een belafspraak met ons maken hierover. 
Bij een ongebruikte bundel krijg je het aankoopbedrag gewoon weer terug. 

Ik heb de bundel deels gebruikt. Hier krijg ik om de haverklap sms berichten van providers als door de deelstaten  reist. Die gooi ik weg weg net als van kpn.

KPN vond ik logisch om te nemen. Achteraf merkte ik de inhoud/gb en prijs. Ik geloofde het niet wat in mijn KPN app zag. Kon niet meer  checken met het SMS bericht, maar het wijkt echt super veel af van bijvoorbeeld Odido. Echt veeeeel verschil.

Deels terug krijgen  uit coulance zou mooi zijn.

Veel gedoe maar ik vind het belangrijk om op zijn minst mijn kant door te geven.

Groetjes,

Deels vergoeden kan inderdaad helaas niet. Aan de prijzen kan ik niks veranderen, maar mocht je de SMS met de afwijkende informatie toch nog terugvinden, laat het dan weten! 

Mocht je vaker naar het buitenland gaan, dan kun je ook kijken of je bij de lokale aanbieders een simkaartje of e-sim kunt activeren waardoor je mogelijk goedkoper data in het buitenland kunt gebruiken. 🙂
Fijne vakantie, mocht je daar op vakantie zijn, en alvast een veilige reis terug gewenst!

Reageer