Skip to main content

Extra inruilwaarde wordt niet goedgekeurd door Recommerce

• December 7, 2025
  • 0 reacties
  • 0 keer bekeken

Op 20 september 2025 heb ik de iPhone Pro Max besteld i.c.m. een Unlimited databundel. De website werkte niet waardoor ik telefonisch de bestelling moest doen. De medewerker vertelde me dat ik het niet meer op de website kon bestellen en dat ik het wel bij hem móest doen. Wat natuurlijk een vreemd verhaal is. Maar goed, ik ben er mee akkoord gegaan en heb de bestelling telefonisch gedaan. Na het doorgeven van mijn gegevens en het driedubbel checken dat hij alles juist had genoteerd bleef de bevestigingsmail uit. Toen ik de volgende dag zelf er maar weer achteraan belde kreeg ik te horen van een andere medewerker dat de vorige persoon toch een typefout had gemaakt bij het noteren van mijn gegevens en mijn email-adres dus niet correct was genoteerd. Hoe moeilijk kan het zijn want deze bestaat oa uit mijn voor- en achternaam maar toch krijgt men het voor elkaar om daar dan ineens iets anders van te maken. Na bijna twee uur aan de telefoon te hebben gezeten om te proberen de fout te corrigeren, wat schijnbaar onmogelijk blijkt te zijn nadat een contract is aangemaakt, heb ik uiteindelijk een nieuw email-adres aangemaakt met die verkeerd gespelde naam zodat de aanvraag gewoon kon blijven staan. Er werd me toen ook verzekerd dat ik op deze manier gewoon de extra inruilbonus zou krijgen. En dat ze in het uiterste geval bij KPN dit nog wel zouden compenseren.

De levertijd van de telefoon bleek uiteindelijk een stuk langer dan dat in eerste instantie werd aangegeven. Maar na het ontvangen van de telefoon en het overzetten van de gegeven heb ik het proces via ReCommerce in gang gezet. Ik krijg echter nu van hen de boodschap dat de Pro max niet voldoet aan de vereiste criteria. Maar zij blijven verwijzen naar de actie van “besteldatum: 23 October - 2 November”. terwijl ik de telefoon veel eerder heb besteld.

En vervolgens begint het geweldig leuke tafereel van van het kastje naar de muur worden gestuurd. KPN gebeld en die zeggen dat ReCommerce het gewoon moet accepteren en dat ik het bij hen moet oplossen en dat zij ineens niks meer kunnen. En ReCommerce blijft gewoon dezelfde copy-paste mail sturen zonder ook maar enige vorm van uitleg.

Na vele verloren uren is er nog steeds geen oplossing en heb ik spijt dat ik over ben gestapt en bij KPN klant ben geworden. Ik dacht dat ik er qua service en klantgerichtheid op vooruit zou gaan maar het is tot op heden een grote teleurstelling.