Skip to main content
Vraag

Extra inruilwaarde wordt niet uitgekeerd door KPN en Recommerce

• November 29, 2025
  • 2 reacties
  • 34 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Op 16 september mijn nieuwe Iphone 17 pro in de preorder aangeschaft. 
Kreeg de optie om mijn iPhone 14 Pro 256GB in te ruilen via het recommerce programma. 
Er stond geschreven: €163+€150 extra inruilwaarde ivm iPhone 17 pro preorder. 
Prima! Toestel was op marktplaats nog €400 waard maar ik was tevreden met €313. 
Na 2 weken keurig €163 ontvangen van Recommerce maar de €150 van KPN blijft uit. 

Gisteren contact gehad met KPN, eerst moest ik Apple bellen(??); gedaan maar die konden mij niet helpen. Weet terug naar KPN; ja meneer u had op een knop moeten klikken in de recommerce bevestigingsmail. Neem maar contact op met Recommerce die kunnen je helpen. 

2 uur later ineens een mail van KPN; je voldoet niet aan de voorwaarden voor extra inruilwaarde. 
Uhh wat?? 
Ja meneer u had de kleine lettertjes moeten lezen; daar staat geschreven dat het alleen voor unlimited abbonementen is. 

Waarom kreeg ik deze optie dan beschikbaar bij het bestellen van mijn nieuwe iPhone?? Pure misleiding om valse informatie aan klanten te geven. 

Enfin: komt er nu op neer dat ik mijn mooie iPhone 14 pro 256GB voor 163 verscheten heb aan KPN. 

Voor mij NOOIT meer KPN NA DEZE ERVARING!!!

2 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Jammer dat het zo gelopen is met jouw iPhone en de inruilactie waar je gebruik van hebt gemaakt ​@JS990.

De actie betrof inderdaad een extra bonus bij het afsluiten van een Unlimited abonnement. We hebben hier meer vragen over gekregen, maar het stond onder andere in de voorwaarden vermeld tijdens het bestellen, als ook bij het aanvragen van de bonus bij Recommerce. 

De feedback dat dit niet duidelijk genoeg is geweest, hebben we intern meegenomen en bij een volgende actie passen we onze communicatie daarop aan. Dankjewel voor het doorgeven van het signaal.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 3, 2025

Bedankt voor je reactie maar hier heb ik natuurlijk niks aan. 

Als dit blijkbaar meer gemeld is, hebben jullie het zeker niet duidelijk vermeld en in mijn mening moet je dan met terugwerkende kracht je klant tegemoet komen. 

Jammer dat KPN alleen aan zichzelf denkt ipv aan zijn klanten. Zonder deze klanten zijn jullie niks!