Skip to main content

Vandaag een Nokia 7.2 in een KPN store gekocht. Echter is wel 25. 69 euro meer in rekening gebracht : 5. 69 euro thuiskophieheffing en 20 euro toeslag losse verkoop mobiel. Het zal wel prettiger zijn als KPN dit ook op de site zal melden... Dit is nergens te vinden. 

Hoi @Dr. Dre en welkom op het forum! Het klopt dat er voor losse toestellen in de winkel een toestelopslag wordt berekend. Dit komt doordat we de toestellen voor een concurrerende (lage) prijs willen verkopen in combinatie met de mobiele abonnementen. Echter hanteerden we dezelfde lage prijs wanneer iemand een los toestel kocht. Dat betekende in de loop van de tijd dat er opkopers in het spel kwamen die deze toestellen los kochten en weer doorverkochten. Door deze opslag proberen we dit stop te zetten. 

Op onze site is dit niet vermeld, het is immers alleen iets wat in de winkels speelt. In de winkel zou je wel geïnformeerd moeten zijn over de toestelprijs. Online kun je ook de thuiskopieheffing in de eenmalige kosten terugvinden als je een toestel selecteert. :slight_smile:


Dag Sanne, dank voor je antwoord. Uw uitleg over de reden van toestelopslag vind ik meer dan logisch. Ik ben zelfs helemaal mee eens. Echter, naar mij mening dit zou wel degelijk gemeld moeten worden op de KPN site. Als klant werd ik een beetje verrast door dit "extraatje”. (reden werd trouwens niet uitgelegd). Ik had bijna het gevoel dat dit ter plek werd toegepast, ook de hoogte daarvan. Informatie=transparantie=eerlijkheid


Ik kan me levendig voorstellen dat je in de winkel dan voor een verassing komt te staan. Ik zal aan de beheerders van onze site vragen of dit vermeld kan worden, zo kun je inderdaad goed geïnformeerd op pad naar de winkel. Dan gaat het bij een eventuele Next Episode hopelijk een stuk soepeler. :wink:  De hoogte van deze toeslag is vastgelegd in onze systemen en kan door mijn collega's niet aangepast worden, maar over de transparantie ben ik het zeker met je eens. Ik ga het doorgeven en hopelijk komt het dan op de site te staan! Bedankt voor de tip. :smile:


Hallo kpn

Ik stond gisteren ook heel raar te kijken over het 20 euro extra verhaal...en jullie concurrentie verkoopt de telefoons inmiddels al goedkoper dan waar jullie ze voor aanbieden kpn! Ik ben al mobiel bij kpn sinds de pocket line swing...1998 dacht ik. Maar door de stroeve bureaucratie van kpn zit er zwaar over te denken om van provider te veranderen met het hele gezin....jammer kpn 


Vandaag een Nokia 7.2 in een KPN store gekocht. Echter is wel 25. 69 euro meer in rekening gebracht : 5. 69 euro thuiskophieheffing en 20 euro toeslag losse verkoop mobiel. Het zal wel prettiger zijn als KPN dit ook op de site zal melden... Dit is nergens te vinden. 

In dit geval zou het KPN sieren, deze opslag via tegoed op de telefoonrekening terug te betalen aan de klant. Nu krijgt namelijk de klant de rekening gepresenteerd.


Hallo kpn

Ik stond gisteren ook heel raar te kijken over het 20 euro extra verhaal...en jullie concurrentie verkoopt de telefoons inmiddels al goedkoper dan waar jullie ze voor aanbieden kpn! Ik ben al mobiel bij kpn sinds de pocket line swing...1998 dacht ik. Maar door de stroeve bureaucratie van kpn zit er zwaar over te denken om van provider te veranderen met het hele gezin....jammer kpn 

Heb je helaas hetzelfde gedoe. Koop je telefoon los van KPN, doe ik ook. Ben je het voordeligst uit.


Reageer