Skip to main content

Dag allemaal, mijn dochter met haar speciale kinder SIM heeft ook deze kosten op haar factuur, hoe kan dit, ze zal vast iets gedownload hebben maar ik dacht dat er met deze speciale SIM dit soort grappen niet konden gebeuren… Downloads Google Play store, €4,48. Hoe is dit mogelijk en hoe kan ik dit stopzetten?

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Welkom op het forum @MarYu123. Het zou kunnen zijn dat er een aanmelding is gedaan voor google services of de App Store. Dit kan je in de Apple Store of de Google Play Store nakijken. Zou je kunnen laten weten of dit het geval is geweest?


Mijn dochter zegt dat ze betaalde features heeft gekocht voor een spel, wat wel gratis is. Ze heeft zowel op haar telefoon (android) als op haar ipad (apple) iets gekocht en betaald met de bankrekening. Maar ik snap niet waarom de telefoonrekening ook belast wordt? Sorry dat ik het niet gelijk snap, ik ben onbekend hiermee. 

 


Is het niet een abonnement op iets, vaak zijn er terugkerende kosten en worden die op de factuur belast.


Ik zou je willen verwijzen naar onze pagina over online aankopen via de factuur. Mocht je ook deze opties willen blokkeren laat het dan even weten. Dan kan ik dat in orde maken.


Dank je wel Bram,  inmiddels heb ik met haar zowel telefoon als iPad doorgespit en ze heeft inderdaad haar telefoonnummer ingevoerd en zo geactiveerd te betalen, de consequenties niet overzien. Ik zou dat heel graag willen laten blokkeren. 

Ik heb het telefoonnummer “uitgezet”  als betaalmiddel, maar een echte blokkade lijkt me beter.  Eigenlijk zou het bij een kinder SIM abonnement beter onder de aandacht gebracht moeten worden bij de ouders. 


Zou je in dat geval alleen nog het mobiele nummer waar het om gaat kunnen plaatsen in je profiel en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan zorg ik dat de blokkade aan wordt gezet. 


Dank je wel  Bram, zojuist gedaan.

 

Groeten, Mar


En in ruil daarvoor heb ik zojuist alle online aankopen uitgezet. Hiermee moet het dan toch echt volledig zorgeloos zijn verder! :relaxed: