Skip to main content

Hoi,

 

Ik ben nu twee dagen buiten EU en ik heb GEEN bundel aangeschaft. Ik heb ook GEEN internetbereik als ik van het hotel af ben en daar kies ik ook bewust voor. Toch krijg ik net een bericht dat mijn bundel van 60,50 euro! raar bedrag.. voor 80 procent is bereikt. Ik heb het idee dat dit een scam is want ik heb niets geactiveerd en staat ook niet tussen mijn smsjes. Hoe kan dit?

Dag,

Wat vervelend dat je onverwacht zo’n hoge rekening krijgt. Bij niet aanschaffen van een bundel kost een mb, zoals in het sms’je staat, €2,50. Dat betekent dat je al bij het gebruiken van 24,2 mb een blokkade krijgt opgeworpen. Dit is overigens geen scam maar een EU wet die zorgt dat je geen rekening krijgt van duizenden euro’s als je op reis bent naar een land buiten de EU maar in plaats daarvan beperkt wordt tot 50 euro (exclusief btw). Wel zo fijn, maar daar heb je momenteel niet veel aan.

Wat wel kan helpen is mobiele data en roaming uit hebben staan, dan weet je zeker dat er geen data op de achtergrond gebruikt kan worden (denk aan een app die wil updaten of een app die op de achtergrond ververst etc.).


Ik heb geen internet gebruikt en geeneens ontvangst gehad? Dus hoe werkt dat dan? Werkt mijn internet en data wel achter de schermen terwijl ik geen apps of niks ontvang. Dat is toch super raar en dit heb ik nog nooit meegemaakt terwijl ik vaak reis.


Toch is er ergens verbruik geweest vanaf de simkaart anders worden deze kosten niet gemaakt. 24 MB is niet veel en zo op. Als bijvoorbeeld apps niet afgesloten zijn. Verversen die op de achtergrond, dat kost al MB's. En dat zonder dat je het echt door hebt. Ik begrijp dat het heel erg balen is, maar is niets meer aan te doen. :(

Net als Ikhebzininpizza kan ik je enkel adviseren roaming en mobiele data uit te zetten. Dan voor de zekerheid het toestel even herstarten, dan weet je zeker dat je geen mobiele data meer kan verbruiken.