Skip to main content
Beantwoord

Extra kosten met Teens Sim in Duitsland, klopt dat wel?

• April 23, 2025
  • 5 reacties
  • 83 keer bekeken

De vraag is eerder voorbij gekomen maar toch.

mijn zoontje heeft een tiener abonnement. Nu zitten we in Duitsland en ik check hun data in de MijnKPN app. Nu zie ik dat er 30 cent extra sms kosten in rekening wordt gebracht. Deze sms heb ik naar mij zelf gestuurd (testje). Ik dacht dat je met dit abb geen extra kosten kon maken ?

grtz

Kris

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@Keumus , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt dus goed dat je ons via deze weg hebt weten te vinden!

Met een Tiener Sim abonnement zijn binnen de EU (zoals in Duitsland) je belminuten, sms'jes en data inderdaad gewoon inbegrepen, zonder extra kosten voor normaal gebruik. Alleen zijn er wel een paar uitzonderingen waarop er tóch kosten kunnen ontstaan. Bijvoorbeeld:

• Als je sms't naar een buitenlands nummer (ook als je zelf in het buitenland bent).

• Als je sms't naar speciale servicenummers of betaalde diensten (zoals 4-cijferige korte nummers).

• Als je gebruik maakt van diensten zoals betaalde sms'jes voor parkeren, stemmen, etc.

In jouw geval: als je een sms naar je eigen Nederlandse nummer hebt gestuurd, zou dat eigenlijk onder de bundel moeten vallen en géén extra kosten moeten opleveren. Die 30 cent is dus een beetje vreemd. Soms zie je eerst een "voorlopige" registratie van kosten in de app die later nog wordt rechtgetrokken bij de factuur.

Mijn advies:

• Even afwachten tot de volledige factuur klaarstaat. Vaak wordt het dan verrekend.

• Zie je het uiteindelijk echt als definitieve kosten terug? Neem dan even contact op met KPN Klantenservice, dan kunnen ze het voor je nakijken en corrigeren indien nodig.

Hopelijk stelt dit je enigszins gerust! In ieder geval nog een fijne tijd toegewenst in Duitsland :) 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 26, 2025

Goedemorgen ​@Keumus , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt dus goed dat je ons via deze weg hebt weten te vinden!

Met een Tiener Sim abonnement zijn binnen de EU (zoals in Duitsland) je belminuten, sms'jes en data inderdaad gewoon inbegrepen, zonder extra kosten voor normaal gebruik. Alleen zijn er wel een paar uitzonderingen waarop er tóch kosten kunnen ontstaan. Bijvoorbeeld:

• Als je sms't naar een buitenlands nummer (ook als je zelf in het buitenland bent).

• Als je sms't naar speciale servicenummers of betaalde diensten (zoals 4-cijferige korte nummers).

• Als je gebruik maakt van diensten zoals betaalde sms'jes voor parkeren, stemmen, etc.

In jouw geval: als je een sms naar je eigen Nederlandse nummer hebt gestuurd, zou dat eigenlijk onder de bundel moeten vallen en géén extra kosten moeten opleveren. Die 30 cent is dus een beetje vreemd. Soms zie je eerst een "voorlopige" registratie van kosten in de app die later nog wordt rechtgetrokken bij de factuur.

Mijn advies:

• Even afwachten tot de volledige factuur klaarstaat. Vaak wordt het dan verrekend.

• Zie je het uiteindelijk echt als definitieve kosten terug? Neem dan even contact op met KPN Klantenservice, dan kunnen ze het voor je nakijken en corrigeren indien nodig.

Hopelijk stelt dit je enigszins gerust! In ieder geval nog een fijne tijd toegewenst in Duitsland :) 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 28, 2025

Helaas pindakaas, toch in rekening gebracht. 
nu is het maar 30 cent maar ergens gaat er iets niet goed. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 29, 2025

Goedemorgen ​@Keumus , daar lijkt inderdaad iets niet goed te gaan! Ook al gaat het maar om 30 eurocent, het gaat tevens om het principe. Normaal gesproken zou ik in zo'n geval het advies geven om hier een klacht over in te dienen maar ik kan me ergens ook voorstellen dat je dat niet de moeite waard vindt. Als jij je profiel invult en hier een seintje geeft zodra je dat hebt gedaan, zorg ik ervoor dat dit weer wordt gecorrigeerd (op de volgende factuur). 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 30, 2025

Bedankt voor je antwoord. Hier gaan we geen moeite voor doen. Er kan beter uitgezocht worden waar het fout is gegaan ;-) 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 1, 2025

Heb je helemaal gelijk in ​@Keumus en ik ga hier intern navraag over doen zodat dit in de toekomst hopelijk niet meer gaat gebeuren!