Skip to main content

Waarom moet ik 90 cent per minuut betalen bij een 1808 nummer om een vraag te stellen. Belachelijk! 

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

Waarom? Omdat het bedrijf achter dat nummer daar geld mee verdient. Lijkt me logisch. Een sexlijn kost ook veel per minuut. Werkt op precies dezelfde manier.


Die nummerinformatiediensten zijn niet gratis inderdaad. Bedrijven zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstelling. Gewoon commerciële diensten. Met 90 cent is die 1808 dan nog 'goedkoop'. De meeste andere 18xy nummers zijn 1 euro per minuut. Let op: ook met doorverbinden blijf je dat betalen!

Gratis: detelefoongids.nl (ook als app beschikbaar voor mobiel)


Hi @ASTORIT, dat klopt, aan veel servicenummers zijn extra kosten verbonden. Ik zie dat Nick en Peter je al op weg geholpen hebben. Ik raad je aan om er altijd goed op te letten, want aan het begin van het gesprek worden de extra kosten benoemd. 

Misschien kan je de tip van Peter voortaan gebruiken, en bijvoorbeeld de website van de Telefoongids gebruiken. Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.


Ze zijn vaak ook niet 'netjes'. Ik vroeg laatst voor een buurvrouw het nummer van t-mobile via 1888. Ik kreeg een 0800 nummer maar werd ook direct doorverbonden (onder hun verbinding à 1,00 p/min). Uiteraard ook weer direct dié verbinding verbroken en zelf via het gratis 0800 nummer gebeld natuurlijk.

Ook het klantennummer van kpn is gratis (bij welke telefoonprovider je ook bent): 0800-0402


@PeterG Dat is wel handig om te weten, zeker als het soms ook ‘ongemerkt’ gebeuren kan. Dankjewel voor deze toevoeging! :slight_smile::thumbsup_tone2: