Skip to main content

Sinds kort min of meer verplicht overgestapt van Telfort naar KPN. Contract gekozen waarvan in de voorwaarden staat "geen extra kosten voor bellen en SMS binnen EU" TFT belbundel 2015. Nu blijken er toch extra kosten te worden berekend. Namelijk 7 eurocent per keer (SMS). Kan niets vinden in online documentatie waardoor dit gerechtvaardigd lijkt. Telefonisch contact met klantenservice wordt afgebroken gevolgd door een SMS met verwijzing naar online documentatie (waarin niets te vinden is). Ik hoop dat op dit forum een uitleg komt die e.e.a. duidelijk maakt.

Of er geen extra kosten in het eigen land zijn voor bellen en sms naar de EU is afhankelijk van de ingangsdatum van het abonnement. 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm
 


Bedankt voor uw snelle reactie. Ik heb het inderdaad gelezen. Bij de overstap hebben wij de voorwaarden van het KPN contract gelezen (het is het contract van mijn Spaanse vrouw). Daarbij stonden duidelijk de (beknopte) wervende voorwaarden voor dit KPN contract (die voor haar essentieel waren). Nu blijkt er dus weer sprake te zijn van z.g.n. “kleine lettertjes" Ik vind dit toch een vorm van misleiding. Ga mij beraden op verdere stappen.

Voel mij nu wel lullig tegenover mijn vrouw waarbij ik stond voor KPN als een solide en betrouwbaar Nederlands bedrijf met duidelijke voorwaarden. Misleiding van klanten lijkt de praktijk binnen het huidige tijdsgewricht.


Snap nu ook dat het contract "TFT 2015" heet. Zo ben je herkenbaar als minderwaardige klant uit de Telfort boedel.


De nada @Mopy ! (Om maar even in de Spaanse termen te blijven)

Kleine lettertjes zijn nooit fijn, maar KPN lijkt me juist wel een eerlijke en betrouwbare provider.

Wat zo kan zijn is dat de voorwaarden die jouw vrouw destijds bij het aangaan van het nieuwe contract gekregen heeft niet de volledige voorwaarden bevatten. Zoals je zelf zegt zijn het beknopte voorwaarden.

Ik ben het wel met je eens dat alles duidelijk moet zijn, zeker omdat het kennelijk afhankelijk is van de ingangsdatum van je contract of deze kosten wél of niet binnen de bundel vallen.

Vul voor de zekerheid je gegevens in op je profiel. Deze zijn alléén te zien door de KPN-medewerkers en zorgen ervoor dat men je als klant kan herkennen.

Saludes :)


Als je abonnement al langer loopt dan de afgesproken periode kun je "verlengen” met een nieuw abonnement (KPN Hussel). Als je daarbij kiest voor onbeperkt bellen/sms dan kan je ook v.u. Nederland naar andere E.U. landen bellen zonder extra kosten.

Kies je voor 150 belminuten/sms dan zit bellen v.u. Nederland naar E.U. er niet in.

Op dit moment zijn je vrouws belkosten naar Spanje € 0,23 per minuut en sms € 0,07 cent per 160 tekens. Een sms kan maximaal 800 tekens zijn. (feitelijk 5 gecombineerde).
TIP: als ze belt met Whatsapp kost het niets. Dat moet dan wel naar een andere Whatsapp aansluiting. Kan je elkaar nog zien ook.

De voorwaarden golden al voor je abonnement toen je het afsloot.
Ook bij KPN zelf waren de 2015 abonnementen zonder bellen naar buitenland. Alleen de 2 duurste abonnementen hadden dat.

Roam like home is een vakantieregeling. Juist voor bellen buiten je eigen land. Daarom hoeven providers dit ook niet in de lagere/goedkopere abonnementen te hebben.

Bij Telfort (budgetprovider) is bellen v.u. Nederland naar EU ook nooit in één v.d. abonnementen geweest (bij mijn weten).


Allen bedankt voor de goede en duidelijke reacties. Helaas een ervaring rijker en een illusie armer (in nostalgie terugdenkend aan onze trouwe provider Telfort). 

M.v.g.


Reageer