Skip to main content
Vraag

Extra simkaart aanvragen voor een MIFI router

• May 20, 2026
  • 9 reacties
  • 93 keer bekeken

Ik heb een mobiel abonnement bij kpn met een e-sim 

nu wil graag een fysieke simkaart voor een Mifi router om veilig internet/ wifi tehebben in het buitenland op de camping 

Wil mijn abonnement waarschijnlijk verlengen met superUnlimited+

is dit mogelijk ? 

mvg

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 20, 2026

Beste ​@A31959 voor een mifirouter heb je een datasim nodig met een 097 nummer en die kun je gewoon bij KPN bestellen.

Je mag er dus geen 06 sim voor gebruiken.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 20, 2026

Welkom ​@A31959!

Helaas is het niet mogelijk om een 06-nummer simkaart in een router te plaatsen, omdat KPN deze automatisch blokkeert vanwege wettelijke eisen. 

Je hebt een 097-nummer simkaart nodig, speciaal voor data.

Meer info: https://www.kpn.com/zakelijk/thedigitaldutch/blog/097-nummers-voor-laptops-en-tablets

Bestellen: https://www.kpn.com/shop/mobiel/data-only

Als je de 5 euro versie per maand pakt, kun je data delen van je gewone abonnement naar je data only.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 20, 2026

Dat kan alleen met een apart DATA Only abonnement met 097 nummer.

Je kunt wel data overboeken van je 06 abonnement naar je 097 abonnement. Mits je kiest voor het 1 GB per maand data only abonnement. 

Naar het Unlimited 50 DATA only abonnement kun je geen data overboeken. Want dat is 20 GB per dag. Met eventuele gratis aanvullers van 2 GB. En maximaal 50 Mbps. 

Zie de link bestellen bij bnh. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 21, 2026

Ik heb een mobiel abonnement bij kpn met een e-sim 

nu wil graag een fysieke simkaart voor een Mifi router om veilig internet/ wifi tehebben in het buitenland op de camping 

is dit mogelijk ? 

Ja, maar alleen in combinatie met MKB mobiel

https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/mobiel/data-sim

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 21, 2026

Heeft een consument dus niets aan dit advies.😎

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 21, 2026

Ik heb een Unlimited abonnement voor mijn 06 nummer en voor mij mifi heb ik een data only simkaart 097 nummer 1GB 10 Euro per maand.

Ik kan met mijn unlimited abonnement data delen met mijn data only abonnement. Dit is geen zakelijk abonnement. Ik heb een consumenten abonnement.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 21, 2026

Ik heb een Unlimited abonnement voor mijn 06 nummer en voor mij mifi heb ik een data only simkaart 097 nummer 1GB 10 Euro per maand.

Ik kan met mijn unlimited abonnement data delen met mijn data only abonnement. Dit is geen zakelijk abonnement. Ik heb een consumenten abonnement.

Ik heb ook een data 097 abonnement, maar door de korting die ik krijg omdat ik ook KPN thuis en diverse mobiele abonnementen heb, betaal ik uiteindelijk maar 5 euro. Elke maand gaat er automatisch 75 gigabit naar die jaar middels MB delen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 21, 2026

In mij geval, omdat ik ook meerdere kpn producten afneem wordt de data only abonnement verdubbeld van 1GB naar 2GB. Elke maand wordt er 30GB vanaf mijn 06 abonnement gedeeld waardoor ik uiteindelijk 32GB op het data only abonnement krijg. Ik heb zelf 30GB in de kpn app ingesteld. Aan 32GB per maand heb ikzelf voldoende. 🙂

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Welkom op de community ​@A31959, leuk dat je ons gevonden hebt om je vraag te stellen!

Ik zie dat anderen hier je al hebben gewezen op het bestaan van 097-nummers, specifiek voor apparaten waar je alleen internet op nodig hebt. Je kunt vanaf je unlimited abonnement, data delen naar je data only simkaart

Weet je zo voldoende of heb je hier nog aanvullende vragen over? Hoor het graag 😊