Skip to main content
Beantwoord

Extra veilig mobiel : Geldt dat letterlijk voor alle mobiele telefoons op het KPN Netwerk?

• May 15, 2026
  • 4 reacties
  • 75 keer bekeken

Aangezien dit een beetje een verzamel topic lijkt te zijn stel ik mijn vraag hier.

Op deze pagina https://www.kpn.com/superveilig/extra-veilig-mobiel

Lees ik het volgende:

Extra Veilig Mobiel werkt op alle telefoons die via ons mobiele netwerk verbonden zijn.

Mijn telefoon en die van mijn partner zijn ook verbonden via het kpn mobiele netwerk echter niet met kpn als provider, kortom ik ga er toch vanuit dat het niet letterlijk alle telefoons betreft die verbonden zijn via het kpn netwerk.

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Rowi.

Waarschijnlijk weet ik het antwoord al het is niet letterlijk alle verbonden telefoons want een smsje naar 1266 met de tekst veilig aan zal met mijn provider geen nut hebben.

4 reacties

• Auteur
  • Antwoord
  • May 15, 2026

Waarschijnlijk weet ik het antwoord al het is niet letterlijk alle verbonden telefoons want een smsje naar 1266 met de tekst veilig aan zal met mijn provider geen nut hebben.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Rowi. 

Je hebt het antwoord al gevonden zo te zien.
De optie “Extra Veilig Mobiel” zit vanaf nu standaard bij alle KPN mobiele abonnementen, dit geldt dus niet voor de klanten bij de andere providers (Lebara, Youfone, Simyo, etc.) die gebruik maken van het mobiele netwerk van KPN.

Dus als jij en je partner bij een andere provider op het KPN mobiele netwerk zitten, kun je deze optie dus niet aan of uit zetten, het is alleen voor directe KPN mobiele klanten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 15, 2026

Met telefoons wordt in dit zinsverband telefoontoestellen bedoelt. Verder werkt het op "KPN" als provider

Op jou scherm zal Lebara, Simyo, of een andere vermeld staan. 

Het staat daar inderdaad niet helemaal gelukkig. 

• Auteur
  • May 16, 2026

Dat er mobiele telefoon toestellen mee wordend bedoeld is wel duidelijk. Zoals het nu wordt verwoord klopt het niet. Waarschijnlijk wordt er vanuit gegaan dat een niet kpn klant, deze informatie niet leest.

Ook het woordje op klopt niet want het werkt voor de telefoons op netwerknivo.