Skip to main content
Beantwoord

Extra Veilig Mobiel graag per direct uitzetten

• May 17, 2026
  • 13 reacties
  • 173 keer bekeken

Kreeg de mail, kende het niet, wil het zeker niet, en al helemaal geen maand! Ik heb bin wet recht om binnen 14 dgn ervan af te zien

Ā 

uit!

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Hallo ​@kranky! Bedankt voor je bericht.

Ik begrijp dat niet iedereen behoefte heeft aan deze toevoeging of dit als meerwaarde ziet. Die feedback wordt ook op meerdere plekken gedeeld en intern meegenomen.
Voor alle duidelijkheid: Extra Veilig Mobiel wordt toegevoegd als onderdeel van het abonnement, maar het gebruik ervan is optioneel. Je hoeft de dienst dus niet actief te gebruiken als je daar geen behoefte aan hebt.Ā 

13 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

​@krankyĀ zie deze link waar in staat dat je zolang het zelf niet doet het niet werkt

Ā 

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 17, 2026

Kreeg de mail, kende het niet, wil het zeker niet, en al helemaal geen maand! Ik heb bin wet recht om binnen 14 dgn ervan af te zien

Ā 

uit!

Niemand heeft hierom gevraagd en bijna niemand wil het. Toch krijgen alle KPN dit verplicht kosteloos bij hun abonnement voor 1 euro... 🫣 

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • May 18, 2026

​@RuggieroĀ zoals ik eerder gezegd heb werkt het alleen als je het zelf aanzet en als je nietsĀ  aanzet dan werkt het dus nooit

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • May 18, 2026

Hallo ​@kranky! Bedankt voor je bericht.

Ik begrijp dat niet iedereen behoefte heeft aan deze toevoeging of dit als meerwaarde ziet. Die feedback wordt ook op meerdere plekken gedeeld en intern meegenomen.
Voor alle duidelijkheid: Extra Veilig Mobiel wordt toegevoegd als onderdeel van het abonnement, maar het gebruik ervan is optioneel. Je hoeft de dienst dus niet actief te gebruiken als je daar geen behoefte aan hebt.Ā 

• Auteur
  • Topper
  • May 18, 2026

Ja… dus… kan het zelf niet uitzetten, daarom ben ik hier, zet het aub uit want ik heb er echt veel last van, ik wil deze opgelegde censuur niet

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Ja… dus… kan het zelf niet uitzetten, daarom ben ik hier, zet het aub uit want ik heb er echt veel last van, ik wil deze opgelegde censuur niet

Staat het al standaard aan dan? ​@krankyĀ 

• Wijsgeer
  • May 18, 2026

Maar Extra Veilig Mobiel staat standaard al uit.Ā Dus hoef je niets te doen of te laten doen.

Als je het ooit toch wil hebben moet je het aanzetten in de MijnKPN app.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 18, 2026

Maar het staat standaard niet ā€œaanā€. Dus hoef je niets te doen of te laten doen.

Dat denk ik dus ook ​@Edu2020Ā en ​@krankyĀ 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 18, 2026

Wat ​@JanDĀ en ​@Edu2020Ā zeggen, klopt. Als je niks doet, wordt EVM niet ingeschakeld omdat het standaard 'uit' staat. Je moet het echt in MijnKPN activeren. Wil je er geen gebruik van maken, hoef je dus ook niks te doen ​@kranky.

• Auteur
  • Topper
  • May 18, 2026

Heel fijn, blij dat iedereen het eens is, even tegen de moderators hier, het staat aan nu, ik kan het niet uitzetten, kunt u het deactiveren?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 18, 2026

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om dit voor je uit te schakelen ​@krankyĀ maar gelukkig kun je dit zelf doen in de MijnKPN app.Ā 

• Auteur
  • Topper
  • May 18, 2026

Nee dat kan dus niet, die optie is greyed out

ik klik op het telefoon nummer waar het om gaat, klik dan op de extra veilig optie en wordt doorgelinkt naar de website, daar aangekomen mag ik mn entertainment voor tv aanpassen…

Ā 

dus nee dat kan ik niet.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hi ​@kranky, je kan Extra Veilig Mobiel hier vinden in de MijnKPN app:Ā Producten ->Ā Mobiel het nummer kiezen,Ā dan Mijn extra opties en dan voeg extra opties toe.Ā Hier zie je ook meteen staan per wanneer een optie weer te wijzigen is, als je 't onlangs aan- of uitgezet hebt.

Belangrijk om te weten, ook voor andere bezoekers hier:

• Extra Veilig Mobiel staat niet standaard aan, het staat alleen aan als je 't zelf geactiveerd hebt
  • Als je een extra dienst zoals Extra Veilig Mobiel aanzet, wordt het direct geactiveerd, dat wordt bij het aanzetten ook vermeld
  • Je kunt extra opties maandelijks aanpassen: doordat je 't nu net aangezet hebt, kan je de optie niet direct weer wijzigen. Volgende maand kan je 't uitzetten als je wilt.