Skip to main content
Vraag

Extra Veilig Mobiel: gratis of niet?

• May 23, 2026
  • 13 reacties
  • 50 keer bekeken

Begin mei heb ik -ook- de “beruchte” mail van KPN Mobiel gehad dat Extra Veilig Mobiel er voor €1 p.m. bij komt, of ik wil of niet.

Afgelopen week heeft mijn vriendin ook zo'n mail gehad, met expliciet daarin vermeld “Vanaf nu is Extra Veilig Mobiel standaard onderdeel van je KPN Mobiel abonnement. Zonder extra kosten.”

Ik heb geen aanpassing hierop gehad. Een telefoontje naar de service desk leerde me dat ook ik dit nu gratis heb. Geen extra correspondentie heb ik hierover gehad. Waarom niet? Dit is toch uiteindelijk ‘positief’ nieuws.

Heeft KPN de keutel ingetrokken? Is er teveel weerstand geweest? Hebben teveel mensen hun abonnement opgezegd?

Wat is deze plotselinge reden van wijziging?

[op zich fijn dat deze euro nu niet meer in rekening wordt gebracht, maar ik had hier iets meer over willen lezen vanuit KPN]

13 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • May 23, 2026

Welk mobiele abonnement heb je nu? Graag niet raden, maar ben wel benieuwd. Wat betaal je nu per maand voor je mobiele abonnement, en hoeveel GB zit hierbij inbegrepen? 

Daarnaast heeft KPN niets ingetrokken/aangepast wat betreft de wijziging met betrekking tot Extra Veilig Mobiel. 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@kiddingguy2020 . 

Lees hier alles over extra veilig mobiel  Dit staat verder los van de 1 euro prijsverhoging.

Mocht je dat bij de helpdesk anders uitgelegd zijn, spijt me dat zeer en wil ik je namens KPN excuses aanbieden. 

Hoi ​@kiddingguy2020 . 

Lees hier alles over extra veilig mobiel  Dit staat verder los van de 1 euro prijsverhoging.

Mocht je dat bij de helpdesk anders uitgelegd zijn, spijt me dat zeer en wil ik je namens KPN excuses aanbieden. 

Mail vanuit KPN:

naar vriendin:
Vanaf nu is Extra Veilig Mobiel standaard onderdeel van je KPN Mobiel abonnement. Zonder extra kosten. Daarmee maken we internetten op je mobiel veiliger. Dit geldt voor nummer 06-XXXXXXXX. Zet het nog wel even aan.

...én nergens wordt melding gemaakt van deze 1 euro, en ook "Onze Algemene Voorwaarden veranderen vanaf 20 juni 2026"

naar mij:
Vanaf nu is Extra Veilig Mobiel standaard onderdeel van je mobiele abonnement. Daarmee maak je internetten op je mobiel veiliger. Ook onze Algemene Voorwaarden wijzigen vanaf 13 juni 2026. Vanaf die datum betaal je € 1,- meer per maand. Dit geldt voor nummer 06-XXXXXYYY.

....waarbij "Ook onze Algemene Voorwaarden wijzigen vanaf 13 juni 2026."

Vreemd dat er een andere ingangsdatum in van de algemene voorwaarden?!

Welk mobiele abonnement heb je nu? Graag niet raden, maar ben wel benieuwd. Wat betaal je nu per maand voor je mobiele abonnement, en hoeveel GB zit hierbij inbegrepen? 

Daarnaast heeft KPN niets ingetrokken/aangepast wat betreft de wijziging met betrekking tot Extra Veilig Mobiel. 

Ik: onbeperkt bellen & onbeperk internet (75 GB)
Vriendin: 1 GB internet en onbeperkt bellen (via datadelen krijg ze extra GB's van mij.

@Erwin van KPN  Link geeft de melding “Oeps! Je hebt geen toegang tot deze pagina.”

Maar… hamvraag”komt er nu wel die euro bij, of niet? [vanaf “ergens”/medio juni]

Zo ja, bij mij alleen? Of ook bij het abo van mijn vriendin?

Erwin van KPN
Moderator

@kiddingguy2020 : Als dat in de mail naar jou staat, komt het er bij. 

Vul even de postcode+huisnummer+ mobiel nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN van je vriendin in je profiel en geef mij dan hier een seintje. (bij persoonlijke opmerkingen zodat het afgeschermd blijft graag)

Dan check ik even hoe de situatie voor je vriendin in. 

Voor eventuele meelezers: Onder de streep is wat in de mail staat leidend.  

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 23, 2026

Hallo ​@kiddingguy2020 ,

De reden voor het verschil in de tekst is dat jouw vriendin een 0 Gb-abonnement heeft, dus zonder data.

De abonnementen met 0 GB worden niet verhoogd in prijs. Zij kan overigens wel gewoon Extra Veilig Mobiel aanzetten. Dat kost haar niets extra.

Meer informatie:

Erwin van KPN
Moderator

@Noordzee  waar zie jij dat zijn vriendin een 0GB abo heeft? Want dan heb ik daar overheen gelezen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Helper
  • May 23, 2026

Ik: onbeperkt bellen & onbeperk internet (75 GB)
Vriendin: 1 GB internet en onbeperkt bellen (via datadelen krijg ze extra GB's van mij.

Weet je dit zeker? 

@kiddingguy2020 : Als dat in de mail naar jou staat, komt het er bij. 

Vul even de postcode+huisnummer+ mobiel nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN van je vriendin in je profiel en geef mij dan hier een seintje. (bij persoonlijke opmerkingen zodat het afgeschermd blijft graag)

Dan check ik even hoe de situatie voor je vriendin in. 

Voor eventuele meelezers: Onder de streep is wat in de mail staat leidend.  

@Erwin van KPN ingevuld

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 23, 2026

@Noordzee  waar zie jij dat zijn vriendin een 0GB abo heeft? Want dan heb ik daar overheen gelezen.

Dat kan niet anders. Want die 0 GB abonnementen worden niet verhoogd in prijs. 

Dat geldt trouwens ook voor Data Only abonnementen, Kids & Teens abonnementen en de huidige KPN Mobiel 2026 abonnementen.

Erwin van KPN
Moderator

@kiddingguy2020  Ik heb het even gecontroleerd.   Je vriendin heeft een 0GB abo.    Zie ​@Noordzee 's reply voor de relevante informatie. 

Dat is dus de reden waarom zij een andere mail heeft gehad waarbij die 1euro prijsverhoging niet aan de orde is. 

Hopelijk ben je zo voldoende op de hoogte. Zo niet, stel gerust vragen.