Skip to main content

Vanmiddag kreeg ik een bericht van KPN dat ik 50% van mijn databundel had verbruikt. Op zich niets bijzonders, ware het niet dat ik een half uur later 100% van mijn databundel had verbruikt zonder dat ik met de telefoon bezig was of dat ik hoog verbruikende apps op de achtergrond aan het draaien had. Binnen een half uur 5 GB weg. Tevens liep de batterij enorm snel leeg. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Goedemorgen @Max-1967, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Zo, dat gaat wel heel erg snel en dat lijkt me niet helemaal goed te gaan.. Ook omdat je benoemd dat je batterij enorm snel leeg liep. Het kan niet zijn dat je toestel een update aan het uitvoeren was (die je misschien uitgesteld had, maar niet meer uit te stellen was)?  Dit kost namelijk altijd veel MB's/GB's, mits je natuurlijk op WiFi zit. Kan je in jouw toestel controleren bij gegevensverbruik of er inderdaad een piek is geweest? Bij sommige toestellen kan je ook zien waar het aan verbruikt is, per app en op welk moment. Wil je hier eens controleren wat er gegeven staat?


Dag Susan,

kan niet meer zien wat er verbruikt aan MB’s is gisteren aangezien ik vandaag met een nieuwe bundel begin (1ste van de maand). Wat ik wel kon achterhalen stuur ik mee.

 

 

 


@Max-1967 hmm.. Heb je ook een overzicht qua MB's? Dit is hoe het met je batterij is gegaan en hoeveel je hem gebruikt hebt. In ieder geval, gelukkig heb je nu een nieuwe bundel en is dit niet in het begin van je bundel gebeurt. Mocht je nog een keer zoiets tegenkomen dan moeten we misschien even wat verder kijken qua verbruik! 


Reageer