Skip to main content

hallo,

 

zou je ook oude facturen van 2002, 2003, 2004 en 2005 kunnen achterhalen voor me?

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Hallo @willpe , waarom zou je zulke oude facturen willen, daar is mijns inziens geen enkele noodzaak meer voor, behalve verzamelen.

Bedrijven hoeven in de regel maximaal 7 jaar administratie te bewaren, dus ik geef je weinig kans.

 


ik heb daar mijn redenen voor

 

groet Will


Vermoedelijk zal dat niet gaan lukken omdat met oog op de privacy wet (AVG) zulke gegevens niet oneindig bewaart mogen blijven.
Er zit een Max aan aan jaren dacht ik eens begrepen te hebben.

Jijzelf als klant mag dit natuurlijk wel maar een buitenstaander mag dat dacht ik dus niet.
Maar misschien zijn er uitzonderingen in dit stukje dat zal een moderator je kunnen vertellen.

 

Gevonden (diensten van jouw rechten punt 2)

https://www.kpn.com/algemeen/missie-en-privacy-statement/privacy-statement.htm

  • Uitvoering van een wettelijke verplichting – zoals bijvoorbeeld dat we facturen bewaren voor een periode van 7 jaar voor de belastingdienst


Hoi @willpe, Jan vermoedde het al, en dat klopt. De facturen uit die periode hebben wij ook niet meer, zo lang worden ze niet bewaard. Wij mogen ze maar tot 7 jaar bewaren.


@Jasper Ik had net de website uitgeplozen en een link toegevoegd ☺️ waar dat dus stond van die 7 jaar.


Ik was het privacy statement ook aan het napluizen, op zoek naar hetzelfde stukje. Je was me voor :grin:


Hallo @Roos79  en @Jasper Dat 7 jaar bewaren van de administratie heeft hoofdzakelijk te maken met fiscale regels voor bedrijven en in veel mindere mate met privacy-wetgeving.

Groeten van een gepensioneerd financieel administrateur.