Skip to main content

Factuur 100minuten voor vast maandbedrag, daarboven bijbetalen per gesprek… KPN Mobiel

 

Laatste perioden wel vaker bijbetalen, echter bel weinig.

Ik maak geen/nooit gebruik van internet Mobiel!!!!

 

Nu zie ik dat ik voor iedere poging om te bellen betaal, ook voor pogingen waarbij ik dus geen verbinding kon krijgen á 0,230 euro !!!! Zijn diverse mensen tijdelijk niet bereikbaar en doe ik in een paar uur tijd meerdere inbelpogingen !!! Dan wordt voor iedere poging dus 0,230euro in rekening gebracht!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat is dit voor oplichtingspraktijk! Zo vele euro's in rekening gebracht voor niet geleverde diensten! Hoe kan ik meldingen uitzetten voor het geval iemand niet telefonisch bereikbaar is?! Na paar maal overgaan van telefoon ineens een computerstem dat het nummer niet bereikbaar is??? Dat had ik zelf ook al door kost mij keer op keer 0,230euro!!!

Is er een mogelijkheid om onzinnige meldingen bij niet beantwoorde inbelpogingen uit te zetten en zo 0,230euro per niet beantwoorde inbelpoging uit te sparen op mijn telefoonrekening welk automatisch van mijn rekening word afgeschreven?

Een verdubbeling tot veelvoud in rekening gebracht van het maandbedrag!! Dan te bedenken dat bij andere providers voor dat maandbedrag of zelfs minder onbeperkt bellen mogelijk is!! Is dat de blijk van waardering door KPN voor decenia lang vaste klant zijn eerst Prepaid later met abonement!!!

Lekker makkelijk automatische betalingen, meeste mensen kijken amper naar de rekening, want het zal wel kloppen toch!!!

Nogmaals ik heb een telefoon om bereikbaar te zijn, bel weinig en kortstondig soms. Mensen zijn niet altijd bereikbaar of traag met reageren op oproepen, leuk dat kost blijkbaar dus 0,230euro per inbelpoging.

Een hogere rekening en bedankt voor de niet geleverde diensten!!!

Als je wacht totdat je de voicemail krijgt dan heb je inderdaad direct de eerste minuut aan kosten aan je broek, zelfs als je binnen een seconde de verbinding verbreekt.

Er staat ook in de tarieven dat er minimaal 1 minuut in rekening gebracht zal worden.


Factuur bijbetaling boven maandelijks bedrag, reden niet gevoerde gesprekken wel belpogingen á 23eurocent per keer!

Afgelopen maand moest ik (weer ) bijbetalen, kijk zelden mijn gespecificeerde nota door vanwege slechte gezondheid kom ik er niet toe.

Dit maal ben ik er wel een keer toe gekomen, tot mijn verbazing 16x “verbinding 2 tot 6 seconden” wanneer iemand de telefoon uit zet of traag beäntwoord een computerstem die dat dan nog extra meld á 23eurocent per keer?!

Zo kom ik dus aan dat bedrag dat ik extra bijbetaal!

Ik bel weinig en kort. Heb een abonnement op Mobiel telefoneren om bereikbaar te zijn.

Bij andere providers kun je voor hetzelfde geldbedrag / maandabonement of minder onbeperkt bellen!

Ik maak nooit gebruik van mobiel internet en andere functies welk ik zou kunnen gebruiken zit all-in in mijn abonnement!

Zo wordt ik als jarenlange vaste klant bij KPN dus benadeeld, ik heb nooit een andere provider gebruikt.

Lekker makkelijk automatische incasso bij abonnementen, heb er geen omkijken na.

Merk dus ook niet/te laat dat ik benadeeld wordt op een niet zo nette manier!

Mijn vraag is kan ik een functie uitzetten dat ik niet meer geconfronteerd word met die robotstem die nog eens .

Gisteravond gechat met een robot die mijn vraag niet begreep en verwijzing naar overdag bellen met een medewerker van KPN.

Laat ik nu nergens een telefoonnummer kunnen vinden van KPN

Van website vele links geprobeerd, het nummer is angstvallig verborgen gehouden!

Een telefoon bedrijf dat niet telefonisch bereikbaar wil zijn!??

Dat voorspeld weinig goeds!

Ik hoop alsnog in contact te kunnen komen en uitleg, dan wel tot een oplossing te kunnen komen met medewerkers van KPN omtrend de “spook bedragen” op mijn Factuur!

Gegroet, Marcel!

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 


 Via de website niet in contact kunnen komen met de klantenservice, dan telefonisch proberen, wachttijd meer dan 15 minuten, na paar minuten zelf maar afgebroken. Later opnieuw 0800 0402 gebeld. Verwachte wachtijd 3 tot 5 minuten, wel of geen muziek tijdens wachten…. Ik wacht minuten, krijg een vrouwelijke medewerkster aan de lijn. Wanneer ik mijn vraag begin voor te leggen, wordt ik onderbroken: “Ik ga u toch even onderbreken en verzoeken om op een later tijdstip terug te bellen, want we zitten hier met een interne storing...” Zo kun je een lunchpauze ook omschrijven, zucht…. Alles om niet bereikbaar te willen / hoeven zijn. Ligt dit aan het bedrijf zelf? Of aan de bedrijfscultuur onder de medewerkers!?


Goedemorgen @MSchol Welkom op het forum! Allereerst hoop ik dat je inmiddels toch een collega van mij hebt weten te bereiken. Excuses dat dit zo lastig bleek!
​​​​Wat @wjb schrijft over de tarieven klopt inderdaad, helaas kan ik daar weinig aan veranderen maar zal je onvrede doorgeven. Het kan natuurlijk wel zijn dat een van de andere abonnementen beter bij jouw verbruik past. Mijn telefonische collega's zijn vaak wel de makkelijkste afdeling om dit mee te bespreken. 


Hallo Thomas, nog bedankt voor uw reactie.

Ik wil nog even toevoegen dat ik regelmatig probeer te bellen naar of vanuit de regio van Oene, waar een slechte dekking is van het netwerk en ik vaker geen verbinding kan krijgen, dan wel zeer slechte verbinding op sommige momenten, dan naar buiten loop rond het huis van mijn familie, totdat de verbinding beter word. Wanneer ik dan bel , krijg ik dikwijls niks, of een rideltje van tonen te horen, of de melding dat de verbinding niet tot stand komen kan…. Zou dat mogelijker wijze ertoe bijdragen aan de vermelde koste á 23cent per keer, en dat 16 maal, gelijk aan het bedrag dat ik bijbetaal bovenop mijn telefoon abonements kosten per maand? Ik ben inmiddels gebeld door een vrouwelijke collega van u namens KPN die nog eens uitleg gaf en heeft meegekeken in mijn rekeningen. Dat gaf iets meer duidelijkheid, maar nam niet al mijn bedenkingen weg over de tot stand koming van de extra kosten. Ook heeft de mevrouw gekeken naar een maandabonnement met onbeperkt bellen, echter dat komt dan op ongeveer het bedrag uit dat ik nu herhaald betaal over abonement met 100minuten bellen en sms-en plus extra kosten. Ik ga ervan uit dat het incidenten geweest zijn laatste maanden en dat ik weer terug zak tot mijn vaste maandelijkse bedrag, daar ik doorgaans niet eens aan mijn 100minuten toekom. Dus voor mij voorlopig geen onbeperkt bellen abonnement!! Ik heb een telefoon om bereikbaar te zijn en om nu en dan te bellen, wanneer ik naar bekenden/familie toe ga, opdat ik niet voor een dichte deur sta / voor niks reizen zou.

 

Met vriendelijke groet, Marcel.

 


Goedemorgen Marcel!
Ook als je slechte dekking hebt en de verbinding wordt daarom verbroken telt dit als een gesprek. Op je facturen (kan je terugvinden in je mijn.kpn.com) kun je de specificaties vinden van alle gesprekken die in rekening gebracht zijn. Hier staat ook bij hoe laat ze precies geweest zijn en hoe lang ze precies geduurd hebben.