Skip to main content

Ik zie net dat ik laatst een factuur heb gekregen die 120 euro hoger is dan normaal. Ik betaal standaard 48 euro per maand aan abonnementskosten. Maar nu staat er bij ‘overig’ 120 euro kosten. Ik zou niet weten wat het zou zijn. Ik ben niet over mijn bundel gegaan, bellen en sms’en is onbeperkt en ik heb ook niets gekocht o.i.d.. Mijn vraag is of ik de 120 euro teruggestort kan krijgen.

@micklorinc 

Staat er op die factuur geen specificatie van die kosten? 

Heb je niet per ongeluk naar het buitenland gebeld? 

Misschien ben je wel slachtoffer geworden van Wangiri? 

Meer info over Wangiri : 

https://www.kpn.com/beleef/veiligheid/pas-op-voor-wangiri-fraude.htm

 


Goedenavond,

Nee ik heb alleen gebeld met bekende nummers gewoon in Nederland. Dus geen buitenland en ook geen Wangiri. Er staat geen specificatie: Er staat alleen ‘Overig’ boven. 


Hi Mick, welkom op het forum. 

Als je de factuur opent kun je naar beneden scrollen om te zien wat deze kosten zijn. In dit geval is dit de eigen risico van je toestelverzekering. Klopt het dat je toestel defect is geraakt of is gestolen en dat je naar aanleiding hiervan je toestel is vervangen? 


Hoi Alex,

Wel apart. Ja mijn toestel is laatst stuk gegaan. Gaat hierbij om het scherm. Die zou gerepareerd worden. Er kwam iemand mijn toestel ophalen voor de reparatie en hij bracht een tijdelijk leentoestel mee. Die gebruik ik nu nog steeds omdat ik nog steeds niks gehoord heb. Is alleen een scherm repareren zo duur?  En ik betaal maandelijks 10 euro aan verzekering. 


Dit staat los van het wat er daadwerkelijk kapot is gegaan. De eigen risico wordt bepaald naar aanleiding van de waarde van het toestel. Klik hier voor alle informatie over deze verzekeringen. 

Heb uit nieuwsgierigheid ook opgezocht wat Apple rekent voor reparatie van schermen. Verschilt tussen € 170,- bij oudere modellen tot € 360,- bij de nieuwste. 


Oké. Weet u misschien ook wanneer ik mijn eigen toestel  ongeveer terugkrijg? Want als er wat gebeurd met dit leentoestel dan ben ik daar ook niet voor verzekerd.

 

Groet Mick


Nee, dat kan ik helaas inzien. Ik was in de veronderstelling dat er geen leentoestellen werden gegeven maar gelijk het vervangend toestel. Neem hiervoor ajb even contact op met de claimdesk, zie gegevens hieronder.