Skip to main content
Vraag

Factuur geeft kosten aan van €16, terwijl afgesproken is dat het €13,50 zou zijn

• July 29, 2025
  • 13 reacties
  • 180 keer bekeken

Toen ik mijn verhuizing doorgaf is me een aanbod gedaan om over te stappen naar mobiel van KPN. Ik zou 13,50 gaan betalen voor 8 GB met een verdubbellaar 16GB en onbeperkt bellen en sms. 

Nu staat er op de factuur 16,-, is dit ineens nergens vastgelegd en is het toch echt gewoon zo. 

Ik heb tot 2x toe een gesprek opgenomen waarin ze me dit wel degelijk toezeggen. Hoe kan ik deze geluidfragmenten jullie toe doen komen zodat ik in mijn gelijk word gesteld?

Gr Marlon

13 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • July 29, 2025

Wat is de faktuurperiode? Vaak is bij een aanpassing van het abonnement de faktuurperiode iets langer. Bijvoorbeeld 35 dagen ipv een maand.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 29, 2025

Hi ​@Marlon93 

Stond die €13,50 ook op de orderbevestiging die KPN jou heeft gestuurd?

Een mobiel abonnement met 8GB en onbeperkt bellen/sms kost standaard €18,50 per maand. Als je ook een Internet Thuis abonnement hebt krijg je door Combivoordeel dubbele data en een korting van €2,50. Daarmee kom je op €16,00 per maand voor 16GB en onbeperkt bellen/sms.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2025

Hi ​@RBxx 

Toen ik die kreeg heb ik direct gebeld maar en werd me verzekerd dat het goed zou gaan. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 29, 2025

Ik vraag me af waar ze die extra €2,50 korting vandaan halen.

Ik kan er niets anders van maken: €16,00  En “het systeem” zo te zien ook niet …..

• July 29, 2025

Je zult het met 16 euro moeten doen vrees ik. Daar is de € 2,50 korting al vanaf. Zo staat het op de site. Als het je te duur is: meteen annuleren als dat nog kan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2025

Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig. Het is me door drie afzonderlijke collega's beloofd. Toch wel bijzonder.

• July 29, 2025

Een mondelinge overeenkomst is ook rechtsgeldig. Het is me door drie afzonderlijke collega's beloofd. Toch wel bijzonder.

Heb je daar een opname van?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 29, 2025

@Marlon92 Ja van 2 verschillende medewerkers. 

• July 30, 2025

Ok. Ik ben benieuwd of je daar wat aan hebt.

Kun je die opnames op 1 of andere manier op internet zetten zodat een KPN medewerker deze kan beluisteren? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 30, 2025

@Marlon92 Ja ik heb maar nog eens gebeld en die zeiden klacht indienen. Word vrijdag wederom teruggebeld. Ga dan direct vragen of ik dit hun kan laten toekomen. Dit is niet leuk zo kastje muur..

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 30, 2025

Kun je die opnames op 1 of andere manier op internet zetten zodat een KPN medewerker deze kan beluisteren? 

Dat mag niet, opname zijn wegens privacy alleen door de deelnemers zelfs (klant en medewerker) en eventueel de leidinggevende van de medewerker te luisteren. In een rechtszaak is deze opname als bewijs toelaatbaar en ook door de advocaten te luisteren.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Marlon93, is natuurlijk niet de bedoeling dat er niet kloppende beloftes gedaan worden bij de verkoop van een abonnement. Ik begrijp dat je een klacht hebt ingediend? Is er al iets bekend over de uitkomst van deze ingediende klacht? 

• August 6, 2025

Dat mag niet, opname zijn wegens privacy alleen door de deelnemers zelfs (klant en medewerker) en eventueel de leidinggevende van de medewerker te luisteren. In een rechtszaak is deze opname als bewijs toelaatbaar en ook door de advocaten te luisteren.

Ja leuk, maar een rechtzaak komt er niet natuurlijk. En een leidinggevende krijg je ook zomaar niet te pakken bij KPN.