Skip to main content

Beste KPN-Medewerker,

 

Ik ben sinds 16-11 nieuwe klant bij jullie met de mobiel, KPN TV al langere tijd (staat op naam van mijn vrouw).

Tot mijn verbazing word er een ander bedrag gefactureerd als hetgeen waarvoor ik heb getekend in mijn contract met jullie. Onderstaand de uitleg.

 

Ik heb getekend voor:

5GB 150 min/sms €21,50 i.c.m. gratis 5G

Hussel Mobiel Korting -€5,00

Afbetaling Samsung S20 +4,00 (Grotendeels betaald bij aankoop)

Totaalbedrag per maand: €20,50

 

Nu staat mijn abonnement in de mijnKPN app op €25,50! Dit bedrag factureren jullie mij ook. Uiteraard met de aansluitkosten en restant van een halve maand ervoor. Dat is correct alleen de abonnementskosten kloppen niet.

Met de invoer van mijn contract is er ergens iets niet goed gegaan. Graag dit zo snel mogelijk aanpassen. Volgens mij zijn jullie de hussel korting van 5 euro vergeten aan te vinken. Dit zou intern gecontroleerd moeten worden aan de hand van de adresgegevens maar is waarschijnlijk niet gebeurd.

Sterker nog, mijn vrouw heeft hetzelfde abonnement, een maand later afgesloten (verlengd), en u raad het al, bij haar staat de husselkorting wel verwerkt in de mijnKPN app onder 'abonnement' en word dit zoals het hoort ook verwerkt op de factuur.

Ik hoor graag zo snel mogelijk van jullie gezien ik geen onjuiste factuur betaal waarvoor ik niet getekend heb. Ook verneem ik graag op welke wijze ik mijn gegevens met jullie kan delen om dit z.s.m. op te lossen.

 

Met vriendelijke groet,

Thomas

 

Hay @Thomas-055, leuk dat je de KPN community een vraag stelt, welkom op het forum :)

Momenteel is het hier erg druk, sorry dat je vraag even is blijven liggen.

Zo te lezen is de KPN hussel korting nog niet toegepast. Dat is niet de bedoeling! KPN Hussel is geen onderdeel van je contract, het is een voordeel die je krijgt wanneer je meerdere producten bij KPN combineert op je huisadres. Na het afsluiten van een nieuw contract gebeurt dat automatisch nadat je gegevens zijn verwerkt. Nog geen bevestiging gehad? Meld je dan snel online aan: aanmelden KPN Hussel


Hay @Thomas-055, leuk dat je de KPN community een vraag stelt, welkom op het forum :)

Momenteel is het hier erg druk, sorry dat je vraag even is blijven liggen.

Zo te lezen is de KPN hussel korting nog niet toegepast. Dat is niet de bedoeling! KPN Hussel is geen onderdeel van je contract, het is een voordeel die je krijgt wanneer je meerdere producten bij KPN combineert op je huisadres. Na het afsluiten van een nieuw contract gebeurt dat automatisch nadat je gegevens zijn verwerkt. Nog geen bevestiging gehad? Meld je dan snel online aan: aanmelden KPN Hussel

Beste Nadia,

Bedankt voor je reactie. Ik heb voor een aantal dagen geleden telefonisch contact gezocht met de klantenservice gezien er hier nog niet gereageerd werd. Mijn vermoeden was juist m.b.t. de husselkorting welke niet is toegepast, zoals jij ook aangeeft. Dit is na controle op mijn abonnementen gekoppeld aan ons huisadres direct aangepast. Het is een veelvoorkomend probleem wat de medewerker mij vertelde, dit komt dus helaas veel te vaak voor. Er is geen (correcte) routine-controle voor.

Ik citeer; “Na het afsluiten van een nieuw contract gebeurt dat automatisch nadat je gegevens zijn verwerkt”. Ik vind dit een vreemde opmerking & werkwijze, mijn abonnement is toch doorgevoerd & verwerkt bij jullie? Anders kan ik ook geen factuur ontvangen. Enkel kortingen zijn niet gecontroleerd, wat de klantenservicemedewerker mij ook niet kon ontkennen, het probleem ligt bij de controle.

Gegevens/Abonnementen/Kortingen moeten toch altijd eerst worden gecontroleerd alvorens een factuur te sturen naar de klant?

Terugkomend op je reactie, ik heb wel degelijk een contract getekend waarin de -5,00 husselkorting staat beschreven. Onder de regel van 150 bel/sms + 5G MB. Als je wilt kan ik hier een foto van uploaden. Ik heb expliciet gevraagd bij de werknemer hoe dit in zijn werking gaat, hij gaf aan dat KPN aan de hand van mijn gegevens automatisch controleert of je wel of niet in aanmerking komt voor de korting. “Heb je geen recht op husselkorting haalt KPN dit automatisch uit je abonnement waarvoor je net getekend hebt.”

Het is vrij makkelijk te controleren voor jullie, wat gebleken is toen ik de klantenservice belde. Ik gaf mijn gegevens en adres op en het was met een minuut geregeld. De medewerker gaf direct aan dat ik er recht op had. Mijn conclusie is dan ook dat KPN mijn nieuwe telefoonabonnement dus gewoonweg niet heeft gecontroleerd m.b.t. de husselkorting i.c.m. adresgegevens/overige abonnementen.

Ik stoor mij er dan ook aan dat de klant/consument zelf goed op moet letten bij de eerste rekening, anders betaal je de komende 2 jaar (lengte mobielcontract) 5 euro teveel in de maand. Dit zou niet mogen. Ik hoop voor andere klanten dat jullie dit in de toekomst kunnen veranderen.

Ik wil afsluiten met de mededeling dat dit de eerste keer is dat ik een probleem ervaar met KPN, ik ben altijd erg positief over jullie geweest, laat dit de eerste en laatste keer zijn.

 

Met vriendelijke groet,

Thomas


Hoi @Thomas-055, Dat is waar. Ik geloof graag dat het voor mijn collega bij de klantenservice een veelvoorkomend probleem is: immers, er zal geen contact worden opgenomen met de klantenservice wanneer het contract volgens afspraak is toegepast en de (Hussel)korting  verwerkt. Je zult hier op het forum ook vragen over kunnen vinden. Maar ik kan je geruststellen, we verwerken dagelijks duizenden aanvragen: wijzigingen, verhuizingen, contractovernames, vernieuwingen, opzeggingen en nieuwe orders. Verreweg de meeste worden automatisch goed verwerkt. Er valt helaas wel eens iets tussen, en dat is natuurlijk erg vervelend. Sorry voor het ongemak! 

Bij problemen helpen we je altijd graag. Dat kan snel online via het formulier: aanmelden KPN Hussel. Of via een van onze klantenservicekanalen. Dan zorgen we voor een passende oplossing. 

Het is gelukkig geregeld, bedankt voor je bericht. Ik wens jullie een hele goede jaarwisseling!  :)