Skip to main content

Het factuurbedrag mobiel klopt niet maar kan nergens contact opnemen. er is geen prijsverhoging doorgegeven bij overgang naar KPN maar moet ineens wel meer betalen??

Hallo @jeuf , inflatiecorrectie is het toverwoord dat per oktober is doorgevoerd, daar is op de facturen van september en oktober 2020 melding van gemaakt.

 


de inflatie komt op 1,39 % uit, de verhoging is dus niet alleen inflatie correctie. En dan bij de overgang van Telfort naar KPN zeggen dat het abonnementsbedrag niet omhoog gaat.

Blijft klantonvriendelijk om via noreply een factuur te sturen en dan nergens om toelichting te kunnen vragen.


de inflatie komt op 1,39 % uit, de verhoging is dus niet alleen inflatie correctie. En dan bij de overgang van Telfort naar KPN zeggen dat het abonnementsbedrag niet omhoog gaat.

Blijft klantonvriendelijk om via noreply een factuur te sturen en dan nergens om toelichting te kunnen vragen.

Hallo @jeuf , bij de migratie van TFT naar KPN zijn de prijzen niet veranderd, hoogstens de samenstellingen van de verschillende prijzen omdat de pakketten niet overeenkomen met de KPN-pakketten heeft men het ene onderdeel zogenaamd duurder gemaakt en het andere onderdeel zogenaamd goedkoper of zogenaamd een korting verrekend, maar de eindprijs behoort hetzelfde te zijn als in het TFT-tijdperk.

Wat ik al eerder schreef, op de facturen van september en oktober is de inflatiecorrectie meegedeeld.

 


Dan blijft het verschil groter dan de inflatie (die is 1,39 %, de verhoging 2 😵 dus inflatie correctie en verhoging. Ik ga even rondkijken naar alternatieven, bedankt


Dan blijft het verschil groter dan de inflatie (die is 1,39 %, de verhoging 2 😵 dus inflatie correctie en verhoging. Ik ga even rondkijken naar alternatieven, bedankt

Hallo @jeuf , in 2020 is de inflatiecorrectie bij KPN   2,1%

Zie deze informatie → https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/tarieven/inflatiecorrectie.htm


Bedankt, maar het CBS consumentenindex inflatie is 1,1 %

 


 https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/tarieven/inflatiecorrectie.htm

Hoe wordt het berekend?

Wij volgen de berekening (consumentenprijsindex) van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Voor 2020 heeft het CBS een correctie berekend van 2,1%. Je maandelijkse abonnementsprijs gaat met dit percentage omhoog. Dat is de gemiddelde inflatie over de periode 1 juli 2019 t/m 30 juni 2020. Meer informatie over inflatie vind je op de website van het CBS. Naar cbs.nl

Het gaat dus om het gemiddelde van twaalf maanden en vooral 2019 kende hoge(re) percentages.


In februari 2020 is Telfort overgegaan naar KPN, dus niet in 2019, met de toezegging dat de prijzen hetzelfde blijven. Bij CBS zie je verschillende percentages als je zoekt op CPI 2020 tov 2019. Daarin kom ik nergens 2,1 % tegen (in de tabel waarnaar je verwijst ( Naar cbs.nl ) kom je voor een heel jaar tot heden uit op 1,44 😵. Het wordt in elk geval niet helder. Blijkbaar kun je verschillende getallen gebruiken zoals dat uitkomt.

Bedankt voor jullie reacties.