Skip to main content

Ik heb mijn TomTom Basic verbonden met mijn IPhone via een hotspot wifi verbinding.

Dit werkt prima voor verkeersinformatie, verbinding met de TomTom Mydrive app op mijn telefoon.

Echter het ophalen van Flitsupdates werkt niet. Met mijn wifi verbinding thuis heb ik geen problemen om flitsupdates binnen te halen.

Een andere IPhone met KPN gaf hetzelfde probleem 

@Kollemt 

Waarschijnlijk gaat je TomTom niet goed om met IPv6 adressen. Probeer eens in je iPhone de apn te veranderen van internet naar portalmmm.nl. En dan eens kijken of de update dan wel werkt. 

IPv6 is de opvolger van IPv4 adressen. Apn internet van kpn gebruikt IPv6 adressen. Apn portalmmm.nl maakt gebruik van IPv4 adressen.

Ik ben benieuwd of dit het probleem oplost.


Ik heb portalmmm.nl ingevuld bij APN Mobiele Data en bij Persoonlijke Hotspot en nu kan ik inderdaad de flitser updates binnen halen.

Bedankt !
 

Is er een reden om portalmmm.nl weer terug te zetten of blijft alles goed werken met portalmmm.nl ?


@Kollemt 

Graag gedaan.

Je kunt portalmmm.nl blijven gebruiken.

Wat waarschijnlijk ook werkt is dat je alleen bij persoonlijke hotspot portalmmm.nl gebruikt en bij mobiel data apn internet. Ik heb zelf geen iPhone kan dit zelf niet testen.

Je kunt het ook zo laten aangezien het werkt 🙂


Reageer